Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Comcast vzdal boj s Disney. Stahuje se z boje o aktiva 21st Century Fox

19. července 2018, 16:14 - čtk
19. července 2018, 16:14

Americká společnost Comcast už nechce aktiva společnosti 21st Century Fox podnikatele Ruperta Murdocha, vzdává tak boj se zábavním gigantem Walt Disney, který měl o majetek tohoto podniku rovněž zájem. Comcast se místo toho soustředí na převzetí britské placené televize Sky.

„Společnost Comcast nemá v úmyslu pokračovat v boji o akvizici aktiv 21st Century Fox a místo toho se zaměří na naši doporučenou nabídku na Sky,“ oznámila dnes firma.

Akcie Comcastu na zprávu reagovaly růstem asi o tři procenta, akcie Foxu přes jedno procento ztrácely, zatímco akcie Walt Disney si více než jedno procento připisovaly.

Letos v červnu Walt Disney nabídl za zábavní aktivity Foxu, včetně podílu v televizi Sky, 71 miliardy dolarů (1,6 bilionu korun), a překonal tak nabídku Comcastu, která činila 65 miliard dolarů. Akcionáři Foxu budou o nabídce společnosti Walt Disney hlasovat 27. července.

Vývoj hodnoty akcií Walt Disney: Walt Disney Chart

Comcast se nyní chce soustředit na boj o převzetí televize Sky, za níž nabízí 26 miliard liber (754,7 miliardy korun). Konkurenční nabídka Foxu zní na 24,5 miliardy liber.


Netflix překonal Disney. Stal se největší zábavní firmou


Fox, který již vlastní ve Sky podíl 39 procenta, uzavřel počáteční dohodu se Sky už v prosinci 2016. Comcast vstoupil do hry letos v dubnu, uvedla agentura Reuters.

Boj o Sky je součástí rozsáhlého boje v zábavním průmyslu. Velké světové mediální společnosti totiž vydávají desítky miliard dolarů v obchodech, které jim umožní konkurovat firmám jako je Netflix a Amazon.

Čtěte také:

LA Times mění majitele. Miliardář Soon-Shiong zaplatí 500 milionů dolarů

Vláda USA se snaží zablokovat spojení firem AT&T a Time Warner. Obává se zdražení pro diváky

Nejvlivnější firma, o níž jste nikdy neslyšeli. Sinclair atakuje americký mediální trh

Británie povolí Foxu převzít televizi Sky, prodá-li Sky News



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
PCI Express 5.0 je skoro hotový, první hardware už letos. V PC si počkáme do roku 2020
Argument proti politické korektnosti (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče