Burger, kosmetika i spodní prádlo až ke dveřím. Wolt na podzim spustí vlastní rozvážkový obchod - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Burger, kosmetika i spodní prádlo až ke dveřím. Wolt na podzim spustí vlastní rozvážkový obchod

,
Burger, kosmetika i spodní prádlo až ke dveřím. Wolt na podzim spustí vlastní rozvážkový obchod
Zdroj: Wolt
  • Finský start-up na doručování jídla spouští Wolt Market, který bude fungovat jako samostatný obchod

  • Po Finsku a Řecku se Wolt rozhodl prodejnu otevřít i v Česku, Dánsku a Maďarsku, následně bude pokračovat v dalších zemích

  • Praha se prvního Wolt Marketu dočká na podzim. Zákazníkům nabídne více než 1000 položek od 200 maloobchodních partnerů

Donášková firma Wolt letos odstartuje v Česku novou službu Wolt Market. Obchod bude fungovat jako samostatná prodejna na úrovni retailových partnerů, do které ale smí jen kurýři Woltu. Zákazníci si budou moci vybrat ze širokého sortimentu a objednané zboží jim kurýr doveze za méně než třicet minut. Zákaznický servis Woltu si dává závazek reagovat na všechny dotazy do půl minuty.

„V Česku bude první Wolt Market spuštěn v Praze na podzim roku 2021, a výhledově mají následovat i další města. Počáteční plán je otevřít několik obchodů – jeden až tři – v lokalitách s největší poptávkou, především v centrech měst,“ říká ředitel Woltu Jan Foret. Dalším cílem společnosti bude postupně zrychlovat dobu doručení, která se v současnosti pohybuje okolo půl hodiny. Ve Finsku, kde už market funguje, se podařilo snížit čekání na průměr dvaceti minut. „Vidíme, že zákazníci čím dál víc vyžadují expresní dodávky, a chceme jim přinést co největší komfort. Zároveň si ale dáváme záležet, abychom službu neuspěchali,“ dodává Foret.

Marks and Spencer bude i na Košíku. Jeho zákazníkům nabídne oděvy a kosmetiku

Obchod má otevírací dobu od deseti ráno do deseti večer a v tuzemsku zatím získal okolo dvou set partnerů. Patří mezi ně mimo jiné Žabka, Delmart, Daily Fresh, Lush, Ryor, L’occitane, Havlíkova apotéka, Freshlabels či Erotic City. Wolt nabídne okolo tisíce položek, kurýři s modrou taškou začnou vozit mimo jiné i kosmetiku, oblečení a erotické pomůcky.

Konkurence je tvrdá

„Víme, že mnoho dalších hráčů bedlivě sleduje ‚quick commerce‘ trh, což souvisí s kontinuálním růstem celé e-commerce scény,“ přiznává ředitel firmy. Podobným směrem se v rozšiřování sortimentu vydává konkurenční platformaDáme jídlo, vlastněný globální firmou Delivery Hero. Dáme jídlo uzavřelo smlouvu například s hračkárnou Hamleys. Oba rivalové pak spolupracují s potravinami Žabka. Každý má taky svého dodavatele luxusního zboží, Dáme jídlo vozí ze Sklizena a Wolt z Delmartu.

Auto dokážeme zákazníkovi dovézt i do dvou hodin, říká šéf české platformy Driveto. Služba loni vyrostla o 120 procent

Jan Foret tvrdí, že s přibývajícími partnery roste poptávka, což se potvrdilo při prvních testech služby na trhu. Zákazníci podle výsledků průzkumu nejvíce ocení rychlé doručení objednávky. Nákup přes Wolt jim výrazně ušetří čas, protože místo hodinového běhání po obchodech všechno potřebné naklikají do mobilu za pár minut. „Více než vhodně pak poslouží donáška v situacích, kdy vám například dojde nějaká surovina při vaření, nebo vás překvapí nečekaná návštěva,“ dodává Foret.

Hledá se ředitel

Wolt Market už funguje v Řecku a Finsku, kde ho zákazníci přijali. Podle mluvčího společnosti se koncept postupně rozšíří do většiny zemí, kde služba působí. Jen ve Finsku operují tři markety s třemi stovkami partnerů. U nás v současné době probíhá výběrové řízení na generálního ředitele a vedoucí pracovníky obchodu. „Začínat budeme s menším dobře sestaveným týmem, s nímž chceme přinést na český trh s potravinami něco speciálního,“ říká ředitel. V dalších měsících se koncept bude rozrůstat a každá pobočka marketu získá vlastní zaměstnance. První obchody vzniknou v centru Prahy a uprostřed dalších měst, kde má Wolt zázemí.

V budoucnu vedení firmy plánuje zrychlovat služby a rozšiřovat síť obchodů, aby pokryla celá města. Do konce roku pak chtějí prorazit i do dalších zemí.