Konec front na letištích? Odbavování zrychlí počítačová tomografie

10. srpna, 06:23  -  frn
10. srpna, 06:23

Počítačová tomografie má pomoci při skenování příručních zavazadel při odbavování před letem. Pilotní projekt zkouší londýnské letiště Heathrow, dříve už technologii testoval amsterodamský Schiphol a letiště JFK v New Yorku. Nasazení dokonalejších skenerů umožní vytvořit obrázek předmětů v bagáži trojrozměrně, odbavení by se tak mělo výrazně zrychlit, protože nebude nutné potenciálně nebezpečné předměty vyndavat ze zavazadel.

Rychlost odbavení je pro většinu cestujících klíčová při zvažování, zda využít leteckou dopravu na kratší vzdálenost. Kdo letí dál, počítá s procedurou jako s nutným zlem.

Většina lidí procházení bezpečnostními rámy a vyndávání elektroniky nebo lahviček s tekutinou na pás rentgenového zařízení považuje za daň, kterou je třeba zaplatit za bezpečnost na palubě.

Ve Spojených státech pracovníci agentury TSA evidují každý den pět milionů položek, které musí lidé před vpuštěním do letadla ze svých příručních zavazadel vyndat, aby je bezpečnostní pracovníci zvlášť prohlédli. Zejména se jedná o notebooky, tablety a lahvičky s tekutinami.

3D místo 2D

Tato procedura by se měla v následujících letech výrazně změnit. Nejrušnější evropské letiště Heathrow nyní testuje v pilotním projektu skenery s počítačovou tomografií (CT). Tradiční skenery poskytují obrázky dvourozměrně, nové skenery CT umí vytvořit trojrozměrný obraz díky rotaci během snímání. Celkem vytvoří 720 dvourozměrných obrázků daného předmětu, vysvětlil Hans Joachim Schoepe z firmy Smith Detection, jež nové skenery nabízí letištím. Proto odpadá vytahování podezřelých předmětů. Zkouška nových skenerů probíhá od jara tohoto roku.

Před londýnským letištěm si novou technologii vyzkoušelo letiště Schiphol v Amsterodamu a JFK v New Yorku, uvedlo britské ministerstvo dopravy. Skenery mají rovněž automaticky detekovat výbušninu. Další podrobnosti z bezpečnostních důvodů úřad neuvedl.

Bezpečnostní kontrola může předměty na monitoru otáčet, aby zjistila, co obsahují. Skener dokáže analyzovat tisíc zavazadel za hodinu. Technologie není podle Schoepeho nová, letiště ji využívají asi dvacet let pro velká zavazadla, jež putují do zavazadlového prostoru letadel. Pro příruční zavazadla se dosavadní skenery tohoto typu nehodily kvůli velikosti a pomalosti.

Dále čtěte:

Cíl bavorského premiéra: Budeme mocností autonomního létání

Vládní plán na zvýšení bezpečnosti Letiště Praha byl dokončen. Stál 123 milionů

Prodloužení metra A na letiště by stálo téměř 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let

Mezi elitou: Ruzyně aspiruje na nejlepší evropské letiště



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak na pohledávky dlužníků před uplatněním u soudu?
Podmínky zájezdu cestovka nesplnila. Dostanete peníze zpět?
Kdy je majitel nemovitosti povinen předložit energetický průkaz budovy?
Víte, že vdovský důchod se často pobírá jenom rok?
Kdo vlastní české pivovary?
Auta
Harley-Davidson FXDR 114 je chlapácký cruiser s chutí na…
Škoda vyrobila od roku 2009 milion SUV. Nejpočetnější je Yeti
Poslední „žabotlam“ dojezdil a v muzeu ho hned poničil vandal
Sportovní off-road Ford Ranger Raptor dostal bi-turbo diesel a míří do Evropy
5 druhů nejhorších a nejotravnějších řidičů: Jste jedním z nich?
Technologie
Čínská firma přidala podporu procesorů Coffee Lake na (zvláštní) desky s čipsetem H110
Windows 10 Insider Preview build 17744: systém může spadnout při odhlašování
Už i LG chystá revoluční MicroLED. Obří TV možná ukáže už za týden
Vyšel Total Commander 9.21. Autor stále přidává drobnosti
AMD Ryzen 7 2700: vyplatí se zvolit levnější alternativu? (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče