Amazon ničí vrácené, funkční zboží. Denně vyhodí výrobky za desítky tisíc eur - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Amazon ničí vrácené, funkční zboží. Denně vyhodí výrobky za desítky tisíc eur

, čtk,
Amazon ničí vrácené, funkční zboží. Denně vyhodí výrobky za desítky tisíc eur
Zdroj: Jan Sedlák

Americký internetový prodejce Amazon ničí v Německu značné množství vraceného a dokonce i nového zboží, přestože je funkční. Denně tak v tamních logistických centrech vyhodí výrobky za desítky tisíc eur. Zjistila to německá veřejnoprávní televize ZDF.

Bývalí i současní zaměstnanci reportérům sdělili, že do odpadu jde široká škála výrobků včetně ledniček, praček, myček nádobí, mobilních telefonů, tabletů, matrací, nábytků i oděvů. Podle agentury AP se hodnota ničených výrobků denně pohybuje kolem 23 tisíc eur (590 tisíc korun).

Zaměstnancům Amazonu se příčí, že společnost se zbavuje nejen nepoužitelného zboží, ale také výrobků v perfektním stavu a někdy i zcela nových. Amazon ničení zboží nepopírá, zdůrazňuje ale snahu nalézt řešení, jak zlepšit činnost, aby se muselo zničit co nejméně zboží. „Když výrobky nemohou být prodány, přeprodány nebo darovány, obracíme se na velkoobchod, který je může využít,“ uvedla firma.


Online vs. offline. Viking v čele Adidasu skáče střemhlav

 Obchod Adidas


Náměstek německé ministryně životního prostředí Jochen Flasbarth tuto praxi označil za obrovský skandál a od Amazonu požaduje vysvětlení. „Je to obrovský skandál, spotřebováváme tyto zdroje navzdory všem problémům světa. Tento přístup není v souladu s naší dobou,“ řekl. Ministr pevně věří, že mnoho spotřebitelů toto chování pohoršuje a že ho nebudou podporovat.

Amazon je v Německu největší internetový prodejce. Externím dealerům, kteří využívají jeho logistické služby, nabízí likvidaci neprodaných skladových zásob a tato služba je hojně využívána.

Dále čtěte:

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Filip Brodan: S pomocí barvově objektové analýzy brzy odhalíme i alzheimera

Tesla je Amazon autoprůmyslu, s Muskem ale nejednáme, říká šéf firmy Cortica Raichelgauz

Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet

Uječený mimozemšťan stále roste. Alza se každé čtyři roky zdvojnásobí


Ohodnoťte tento článek
Diskuze