Na trhu jsou osm let a už dávno o nich vědí i v takových Spojených státech. Právě odtamtud totiž pochází jejich nový vlastník. Americká společnost CallMiner se rozhodla akvírovat českého průkopníka v oblasti automatizace hlasových služeb Vocalls, který stojí za vývojem úspěšného voicebota, s nímž se mohou klienti dostat do kontaktu na zákaznických linkách Alzy, ČSOB, Zásilkovny či pojišťovny Kooperativa.
„Způsob, jakým zákazníci komunikují s organizacemi, se dramaticky posouvá směrem k automatizaci. Jedno však zůstává – hlas je stále naším nejpřirozenějším a nejčastěji používaným komunikačním kanálem,“ říká ke zmíněné akvizici za blíže neupřesněnou částku Jeff Gallino, zakladatel a šéf společnosti CallMiner. Jejím cílem je zvýšit efektivitu takovýchto kontaktních center a získat komplexnější pohled na zákaznickou zkušenost.
„S Vocalls pokračujeme v našem poslání změnit nejen způsob, jakým podniky interpretují konverzace se zákazníky a co si z nich berou, ale také jak tyto interakce zpracovávají a automaticky řeší prostřednictvím efektivních a účinných schopností konverzační AI (umělé inteligence),“ dodává Gallino.
Během své dosavadní existence expandovali Vocalls do celkem osmi zemí světa. Jejich rychlý růst svými investicemi podpořily společnosti V-Sharp Ventures a Reticulum. „Jsme moc rádi, že česká firma vytvořila unikátní technologii, dostala ji ke světovým klientům a nyní ji kupuje jedna z nejlepších firem z oboru na světě. Přejeme Vocalls a celému týmu, aby pod novým majitelem dosáhli dalších úspěchů a rozvoje. Artem (Markevich, spoluzakladatel a šéf společnosti,) a Martin (Čermák, spoluzakladatel) jsou inspirací pro všechny české firmy a podnikatele, že můžou udělat díru do světa,“ přidává se Zdeněk Šoustal, majitel investiční skupiny Reticulum, která spoluvlastní studio V-Sharp.