Ťok otočil, miliardy na silnice najde

 Weikert 18. října 2016, 06:07  -  Petr Weikert
18. října 2016, 06:07

Okresní silnice už neohrožují budoucnost ministra dopravy. Poté, co lidé z ČSSD vyzývali Dana Ťoka k rezignaci kvůli tomu, že přestal počítat s mimořádnými dotacemi na opravu cest druhých a třetích tříd, mu jeho mateřské hnutí ANO domluvilo a ministr couvl. Po pondělním vládním projednání rozpočtu na dopravní stavby slíbil, že se na silnice peníze najdou.

„Finance na mimořádnou podporu krajům budeme hledat na začátku roku a návrh vládě předložíme do 15. února,“ řekl ministr dopravy Ťok. Únorové datum zvolil proto, že by v té době mělo být jasné, jak si stojí rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury a zřejmá bude i suma, kterou ministerstvo krajům pošle. Ťok také naznačil, že ministerstvo bude s penězi na opravu malých silnic počítat i v budoucnu.

Ve skrytu šlo o spor ANO a ČSSD. Silnice druhých a třetích tříd jsou ve správě krajů a ty je mají také opravovat. Protože v posledních dvou letech nestíhalo ministerstvo utratit peníze, přispělo krajům nad rámec 7,4 miliardy korun. Když potom v jednom z rozhovorů ministr dopravy řekl, že s mimořádnými penězi na následující rok už nepočítá, ozvala se z krajů hlasitá odezva, samozřejmě motivovaná předvolebním bojem. Asociace krajů jej rovnou vyzvala k rezignaci, o něco mírněji Ťoka zkritizoval i premiér Bohuslav Sobotka.

Ťoka v jeho vyjádření předběhl místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek, když v nedělním televizním diskusním pořadu uvedl, že se koalice dohodne na takovém hospodaření, aby na silnice peníze zbyly. Tlak na dorovnání rozpočtů na Ťoka podle informací Eura dolehl právě z hnutí, které ho nominovalo na ministerský post.

Doprava jako celek by měla na základě jednání vlády dostat v příštím roce 82 miliard korun, což se historicky řadí k nejvyšším rozpočtům. Zhruba třicet miliard z celku by mělo jít formou dotací z EU. Největší část peněz půjde příští rok na rozvoj a opravy silniční sítě. Celkem 45,75 miliardy korun by mělo z rozpočtu fondu získat Ředitelství silnic a dálnic, které má na starosti dálniční síť a síť silnic první třídy. O něco méně, 32,35 miliardy korun, má směřovat na železnici Správě železniční dopravní cesty. Zhruba 880 milionů má jít do Ředitelství vodních cest.

Dále čtěte:

Kvůli problémům se stabilitou podloží hrozí D8 pozdější otevření

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic

Otloukánek Ťok


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít