Article, show

Kvůli problémům se stabilitou podloží hrozí D8 pozdější otevření

11. října 2016, 15:24 - čtk
11. října 2016, 15:24

Na rozestavěné dálnici D8 se objevily další problémy se stabilitou podloží. Konkrétně jde o úsek nedaleko Prackovic nad Labem, který sousedí s úsekem, na němž se už v minulosti sesul svah. Pokud budou problémy ohrožovat dopravu, bude posunut termín otevření dálnice. Původně byl stanoven na 17. prosince.

„Nepustíme tam nikoho, pokud by ta dálnice nebyla stoprocentně spolehlivá,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Bezpečnost provozu je podle ministra důležitější než slibovaný termín. Přesto ale úřad zatím s otevřením dálnice v prosinci počítá. S Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) nyní pracuje na vyřešení problému.

Na otevření dálnice čekají obyvatelé Ústeckého kraje i podnikatelé. „Dálnice D8 je pro nás životně důležitá. Pro nás je hlavní, aby byla nejen dokončena, ale hlavně zprovozněna,“ řekl současný hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (KSČM). „Pokud se to podaří v prosinci, bude to nejkrásnější dárek k Vánocům pro obyvatele Lovosic, ústeckého Vaňova, Velemína a dalších obcí, přes které se denně valí desetitisíce kamionů,“ zdůraznil Bubeníček. Podle policie kvůli nedokončené dálnici ročně zemře deset lidí na objezdových trasách podél D8 na Litoměřicku, Teplicku a Ústecku.

Stabilizace podloží násypu dálnice spočívá podle ŘSD v odvodňování rizikového svahu pomocí štěrkových stěn. Podle ředitele ŘSD Jana Kroupy se případný sesuv týká masy zeminy o hmotnosti 10 tisíc tun, sledované území je ale ještě větší.

Příští rok se chystají dálnice za 64 miliard. Čtěte více:

V roce 2017 se začne stavět 140 kilometrů dálnic

Dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se s nestabilitou podloží potýká dlouhodobě. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost svoji vinu odmítla.

Podle Miroslavy Pošvářové, ředitelky tzv. Stínového ŘSD, není nový sesuv nic překvapivého. „Dlouhodobě se upozorňuje na rizikové území v délce tři kilometry, které končí opěrou mostu estakády. Opěra estakády je v pohybu od doby, kdy byla stavebně založena a měří se. Založení mostu nevyhovuje riziku sesuvu, protože piloty jsou krátké, uvedla šéfka neziskové organizace, kterou založil podnikatel Radim Jančura.


Čtěte také:

Na 11 dálničních úsecích od ledna bez známky. Ministerstvo schválilo výjimky

Komořany propojí s okruhem projekt za 2,2 miliardy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít