Sasko chce urychlit výstavbu nové železnice z Drážďan do Prahy

27. října 2016, 18:02 - čtk
27. října 2016, 18:02

Německá spolková země Sasko chce urychlit výstavbu nové železniční tratě mezi Drážďany a Prahou, která by měla zkrátit dobu cesty mezi oběma městy na méně než hodinu.Trať, na které se Česká republika a Sasko dohodly letos v dubnu, by mohla být hotová kolem roku 2030.

„Nová trasa je projekt budoucnosti a úkol pro jednu generaci,“ uvedl saský ministr hospodářství Martin Dulig o trati, jejíž výstavba by jen na německé straně měla stát asi 1,3 miliardy eur (35,1 miliardy Kč). Dulig vidí optimisticky, že se 43 kilometrů trasy na německé straně podaří zařadit do spolkového plánu dopravních cest.

V plánu, který nedávno schválila německá vláda a který počítá s investicemi až 270 miliard eur (7,3 bilionu Kč) do dopravní infrastruktury do roku 2030, zatím trasa vedoucí mimo údolí Labe není. Výhledově se počítá jen s úpravou současné tratě vedoucí podél Labe z Drážďan na české hranice, aby po ní bylo možné jezdit až dvěstěkilometrovou rychlostí.


Přečtěte si, co se tento měsíc dělo na pražském hlavním nádraží:

SŽDC chce Grandi Stazioni zaplatit prostavěné peníze za nádraží

Správa železnic dnes převezme budovu hlavního nádraží


Novou trať, jejíž výstavba by na české straně mohla podle německých médií přijít na pět miliard eur (135 miliard Kč), považují saští politici za nezbytnou, protože stávající železniční cesta je vytížená a není možné ji rozšířit. Trať, jejíž výstavba zatím ale není jistá, by měla umožnit, aby vlaky jezdily na většině českého úseku rychlostí až 350 kilometrů v hodině, na tom německém pak 200 kilometrů za hodinu.

Dominantní stavbou nové železniční tratě má být tunel pod Krušnými horami dlouhý 26,5 kilometru. Na německé straně má měřit 15,1 kilometru, na české pak 11,4 kilometru. V Ústí je plánován nový terminál na západním nádraží. Železniční spojení mezi Prahou a Drážďany teď měří 196 kilometrů, nová trať má být o 56 kilometrů kratší

Číňané budou jezdit vlakem mnohem rychleji. Přečtěte si, co připravují:

Čína vyvíjí nejrychlejší maglev. Má jezdit až 600 km/h


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Oracle odhalil procesor Sparc M8. Má novou architekturu, takt 5 GHz a asi je poslední
Tip: Naplánujte si automatické zapnutí Wi-Fi na zařízení s Windows 10
Apple vydal iOS 11. Nový systém přináší desítky novinek
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít