Menu Zavřít

Verizon nemá dost. Dostal chuť na Disney

4. 7. 2017
Autor: Profimedia.cz

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications nedávno dokončila velkou akvizici internetových aktivit Yahoo, prý už ale pomýšlí na ještě větší sousto. Vedení společnosti údajně zvažuje převzetí mediálního gigantu Walt Disney.

Se zprávou o zájmu Verizonu přišel deník New York Post. Telekomunikační společnost by tímto tahem dokázala udržet krok s konkurentem AT&T, který loni v říjnu dohodl obrovský obchod, v jehož rámci má za 85,4 miliardy dolarů (asi 2,1 bilionu korun) převzít mediální konglomerát Time Warner. Nyní se čeká už jen na svolení vlády, které by mělo přijít do konce roku.

Pokud by k potenciální dohodě skutečně došlo, nejednalo by se o klasické převzetí, ale spíše o spojení, v jehož rámci by Verizon převzal jen část aktivit Disney a například tematické zábavní parky by prodal dál.

Zpráva o ambiciózním úmyslu Verizonu není ranou z čistého nebe. Výkonný ředitel společnosti Lowell McAdam už v dubnu připustil, že je připraven diskutovat o spojení s velkými společnostmi, jako jsou například Comcast, CBS, nebo právě Disney. „Pokud by Brian Roberts zaťukal na mé dveře, jsem připraven jednat,“ uvedl McAdam pro agenturu Bloomberg s odkazem na výkonného ředitele Comcastu.


Je post šéfa Yahoo prokletý? Přečtěte si více:

 Marissa Mayer, Yahoo


K případné dohodě je ale nutný zájem obou stran. V současné době to vypadá, že Disney jej mít nebude. Mediální společnosti se daří a naopak sama uvažuje o vlastních akvizicích. Jednou z nich by mohla být i stále populárnější internetová televize Netflix.

Verizon dokončil akvizici internetových aktivit Yahoo za 4,48 miliardy dolarů (105 miliard korun) v polovině června. K dohodě o prodeji přitom došlo už v červenci loňského roku po několikaměsíčním výběrovém procesu. Původní dohodnutá částka činila 4,83 miliardy dolarů, po provalení hackerských útoků na Yahoo ale Verizon nové podmínky|vyjednal slevu.

CONTENT24

Verizon je největším mobilním operátorem v USA. Před akvizicí Yahoo získal i divizi AOL a oba subjekty spojil do internetového a mediálního podniku Oath. Podle agentury Reuters bude výsledkem spojení dvou značek značný úbytek pracovních míst. Verizon se údajně chystá propustit 2000 z celkového počtu 14 tisíc pracovníků.

Dále čtěte:

Šéfové velkých firem dostali znovu přidáno. Podívejte se, kdo bere nejvíc

Největší konkurence Netflixu? Spánek diváků

YouTube rozšiřuje záběr. Spustí vlastní televizní službu

Nejhodnotnější značkou zůstává Apple. Žebříčku vládnou technologické firmy


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).