Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

Na snímku zleva jsou generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa, polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk a ministr dopravy Dan Ťok při slavnostním poklepání základního kamene
Na snímku zleva jsou generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa, polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk a ministr dopravy Dan Ťok při slavnostním poklepání základního kamene
Autor: čtk

Sedm kilometrů za miliardu a půl. Začala stavba dalšího úseku dálnice D11

15. května 2018, 13:43 - čtk
Na snímku zleva jsou generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa, polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk a ministr dopravy Dan Ťok při slavnostním poklepání základního kamene
Na snímku zleva jsou generální ředitel ŘSD ČR Jan Kroupa, polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk a ministr dopravy Dan Ťok při slavnostním poklepání základního kamene
Autor: čtk
15. května 2018, 13:43

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo výstavbu dálnice D11 mezi Smiřicemi a Jaroměří. Silnice v délce 7,15 kilometru bude stát 1,5 miliardy korun bez DPH a hotová by měla být do konce roku 2021. Úsek je součástí stavby dálnice od jejího současného konce v Hradci Králové na hranice s Polskem v Královci na Trutnovsku. Ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO) uvedl, že s nyní zahájeným úsekem stoupla délka rozestavěných dálnic v Česku na 104 kilometrů.

Stavbu předcházejícího úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic by chtělo ŘSD zahájit také letos. Do konce roku 2021 plánují silničáři dokončit celý úsek z Hradce Králové do Jaroměře o délce 23 kilometrů. Podle náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Červíčka (ODS) je stavba D11 klíčovou stavbu dopravní infrastruktury pro rozvoj kraje.

Dálnice z Hradce Králové ve směru na Jaroměř odvede dopravu z nynější tranzitní silnice číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod. Tato silnice patří k nejzatíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je podle silničářů již zcela vyčerpána. Denně po silnici z Hradce Králové směrem na Jaroměř nyní projede až 17 tisíc vozidel a v roce 2040 se počítá se zvýšením na 28 400 až 42 250 vozidel za den.

Dálnici ze Smiřic do Jaroměře postaví sdružení společností Porr a Porr Bau. Stavbaři v úseku vybudují devět mostů o celkové délce 676 metrů, dvě mimoúrovňové křižovatky a čtyři protihlukové stěny o celkové délce 6,5 kilometru.

Na rozdíl od zahajovaného úseku Smiřice - Jaroměř se na předcházejícím úseku Hradec Králové - Smiřice potýká ŘSD s problémy. Dosud nemá stavební povolení na část Hradec Králové - Předměřice nad Labem, protože po námitce hnutí Děti Země se tam stavební řízení opakuje. ŘSD podle generálního ředitele Jana Kroupy již pro úsek Hradec - Předměřice požádala o vydání stavebního povolení. Kroupa odhadl, že v případě hladkého průběhu by ŘSD mohlo mít pravomocné stavební povolení v srpnu. Na úsek Předměřice nad Labem - Smiřice silničáři pravomocné stavební povolení mají.


Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?


Celý úsek Hradec Králové - Smiřice o délce 15,46 kilometru bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena má činit 2,59 miliardy korun bez DPH.

Starosta Jaroměře Jiří Klepsa (Volba pro město) upozornil, že uvedení dálnice do provozu je podmíněno vybudováním obchvatu Jaroměře, jehož výstavba má zpoždění. „Stejně důležitá jako stavba D11 je i stavba obchvatu,“ řekl. Podle Kroupy má obchvat pravomocné územní rozhodnutí a nyní se pracuje na dokumentaci pro stavební povolení. „Dokončujeme geometrické plány, aby mohly začít výkupy pozemků,“ uvedl Kroupa. Dokončení obchvatu spolu s dálnicí do Jaroměře je podle něj reálné. ŘSD podle Kroupy ještě řeší vyvlastnění jednoho pozemku, který je důležitý pro vybudování kruhové křižovatky u sjezdu z dálnice u Jaroměře.

U posledních dvou úseků D11 z Jaroměře směrem ke státní hranici s Polskem silničáři usilují o vydání územního rozhodnutí, aby mohli začít vykupovat pozemky. Podle Ťoka by se dálnice z Jaroměře k hranicím mohla začít stavět v roce 2022 a hotová by mohla být v roce 2025.

Na zahájení stavby přítomný polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk řekl, že na polské straně by mohla být dálnice na hranice dokončena v roce 2023. „Věřím, že v letech 2024 až 2025 by se mohlo jet po dálnici z Prahy až k Baltskému moři,“ řekl.

Dálnice D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do městské části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.

Čtěte více o dálnicích v Česku:

Stát vypsal tendr na stavbu dálnice D4. 32 kilometrů má vyjít na 25 miliard

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050



Čtěte také

Lithiové baterie, ilustrační foto

Internet věcí bude potřebovat napájení pro bilion senzorů. Lithium nebude stačit

Britská společnost ARM, jež vyvíjí počítačové procesory, tvrdí, že v následujících letech…

před 41 minutami

Události Alexander Ač.

Klimatolog Ač: Potřebujeme uhlíkovou daň a další systémové změny, sázet stromy nestačí

Klimatolog a ekolog Alexander Ač z brněnského Ústav výzkumu globální změny Akademie věd…

před 41 minutami

Americký voják, ilustrační foto

Kritika přítomnosti vojáků USA v Německu sílí. Přesunou se Američané do Polska?

Americké jednotky přišly německé daňové poplatníky na 240 milionů eur (6,2 miliardy korun…

před 1 hodinou

 Americký prezident Donald Trump

Žádný jiný prezident USA neudělal tolik pro Izrael jako já, chlubí se Trump

Žádný jiný prezident Spojených států toho podle Donalda Trumpa neudělal pro Izrael tolik…

před 1 hodinou

Události  Mikroplasty, ilustrační foto

Mikroplasty ve vodě představují minimální zdravotní riziko, tvrdí Světová zdravotnická organizace

Množství mikroskopických částic plastu, které se v současné chvíli vyskytuje v pitné vodě…

před 1 hodinou

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Je Česko kryptoměnovou těžební velmocí? Jak začít těžit?
Bouráme - kam s azbestem a dalším nebezpečným odpadem?
Jak ovlivní výši mateřské zkrácený úvazek nebo nemocenská
Komentář: Pokud v Itálii nastane varianta rozpočtového provizoria, automaticky se zvýší DPH
Jak se zbavit hrabošů? Jaké jsou alternativy k jedům?
Auta
Plně elektrické MPV a minibus Mercedes-Benz EQV
Škoda Kamiq pomůže značce ovládnout další segment trhu. Jednu věc umí lépe než BMW
Tohle je policejní auto budoucnosti. Má umělou inteligenci a rozpozná policistu i hledaného zločince
Mercedes EQV je velkoprostorové prémiové MPV, na které vám řidičský průkaz skupiny B skoro nestačí
Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou na třídu E nestačí, i když má 600 koní
Hry pro příležitostné hráče