Menu Zavřít

ČT se zbavila šéfa publicistiky Brunclíka, který pracoval pro Okamuru

6. 11. 2018
Autor: Archiv MF

Působil jako mluvčí exministra kultury Jiřího Bessera, sbíral podpisy pro prezidentskou kandidaturu Tomia Okamury a do dneška Stanislav Brunclík vedl aktuální publicistiku v České televizi. Post ve veřejnoprávním médiu zastával, přestože je zároveň jednatelem PR agentury New Pin, spoluvlastní další PR agenturu INception a je prezidentem České komory loterního průmyslu.

Česká televize dnes ukončila spolupráci s kreativním producentem tvůrčí skupiny aktuální publicistiky Stanislavem Brunclíkem. Důvodem jsou jeho mimotelevizní aktivity, které by mohly ovlivnit vysílání veřejnoprávního média.

„Na základě pracovní smlouvy musí každý zaměstnanec České televize informovat nadřízeného o jakémkoli svém potenciálním střetu zájmů. Tuto povinnost Stanislav Brunclík porušil,“ vysvětlila tisková mluvčí ČT Karolína Blinková.

Brunclík začínal před 25 lety právě v České televizi, odkud přešel do TV Nova, kde se několik let podílel například napořadu Střepiny. Posléze se stal mluvčím ministra kultury Jiřího Bessera a v roce 2012 si jeho služby v PR agentuře New Pin najal tehdejší uchazeč o prezidentský post Tomio Okamura.

 Stanislav Brunclík ještě v roli mluvčího ministra kultury Jiřího Bessera.

Stanislav Brunclík ještě v roli mluvčího ministra kultury Jiřího Bessera.

Brunclík mu zajišťoval sběr podpisů potřebných k podání prezidentské kandidatury. Byl navíc přímo navrhovatelem kandidatury Tomia Okamury na prezidenta. Sebrané podpisy nakonec vykázaly značnou chybovost, v petici se dokonce objevily i údaje lidí, kteří už zemřeli. I proto nakonec Okamura nemohl v lednu 2013 kandidovat. Brunclík také později pracoval pro bývalého poslance Věcí veřejných Michala Babáka.

Letos se Brunclík stal „kreativním producentem” tvůrčí skupiny aktuální publicistiky, která natáčí pořad Máte slovo a připravuje další nové diskuzní pořady. Podle informací týdeníku Euro měl Brunclík dokonce řídit i pořad 168 hodin, ale kvůli nesouhlasu redakce k tomu nakonec nedošlo.

„Pořad 168 hodin zůstává v redakci reportážní publicistiky, kterou vedu, a nic se na tom nemění,” sdělil týdeníku Euro šéfredaktor reportážní publicistiky České televize Marek Wollner.

Rozpor s etickým kodexem

Přestože Brunclík pracoval na vysoké pozici ve veřejnoprávním médiu, zároveň zůstával i jednatelem PR agentury New Pin, spolumajitelem další PR agentury INception a prezidentem ve sdružení hájícím zájmy loterijního průmyslu. To je v přímém rozporu s etickým kodexem České televize, který zaměstnancům zakazuje takový střet zájmů, který by mohl ovlivnit vysílání. O politice či loterijním průmyslu přitom publicistický pořad Máte slovo vysílá.

„Je to jasný střet zájmů. Dá se mluvit o úplné ignoraci článku 22 Etického kodexu České televize,” uvedl člen Rady České televize Zdeněk Šarapatka.


Přečtěte si:

Nevědí, s kým mají tu čest. Babišův vliv na veřejnoprávní média sílí

 Publicista Petr Žantovský


Pod Brunclíkovu skupinu měl být také nově zařazen investigativní pořad Nedej se. Proti tomu se ohradila řada známých osobností z akademické sféry, kteří napsali Radě České televize otevřený dopis, který má týdeník Euro k dispozici.

Stanislav Brunclík na dotaz týdeníku Euro odmítl, že by byl v České televizi ve střetu zájmů. „Alespoň když se podívám na svou smlouvu, tak opravdu nevím, v čem bych měl být ve střetu zájmů,” uvedl.

BRAND24

Angažmá v PR agentuře New Pin přitom Brunclík přiznal, ale podle něj už tato společnost nevykazuje žádnou činnost podobně jako INception. Taktéž jeho funkce prezidenta v České komoře loterního průmyslu už podle něj není aktivní. Zápis jeho jména ve statutárním orgánu New Pinu, INception a v České komoře loterního průmyslu je přesto podle obchodního rejstříku stále platný. Na internetových stránkách agentury INception, kterou Brunclík spoluvlastní, si dokonce stále můžete objednat PR služby.

Dále čtěte:

Kdy se platí koncesionářské poplatky?

ČT a Český rozhlas kvůli vládní novele o DPH přijdou o půl miliardy ročně

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).