Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 SEO a linkbuilding, ilustrační foto
SEO a linkbuilding, ilustrační foto
Autor: PNM International

Jak na linkbuilding v roce 2019 - 7 způsobů jak získat efektivní zpětný odkaz

28. ledna, 08:00 - PNM International
 SEO a linkbuilding, ilustrační foto
SEO a linkbuilding, ilustrační foto
Autor: PNM International
Komerční sdělení
28. ledna, 08:00

Jedním z nejdůležitějších SEO faktorů, podle kterých vyhledávače hodnotí stránky, jsou stále zpětné odkazy. I přesto, že dnes již nezáleží na kvantitě ale spíše na kvalitě, je budování zpětných odkazů, linkbuilding, jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů.

Jak na linkbuilding aneb jak fungují zpětné odkazy

Zpětné odkazy fungují jako doporučení pro vyhledávač, že vaše stránka je kvalitní a že stojí za návštěvu. A stejně jako v reálném světě, i na internetu nezáleží na počtu doporučení, ale spíše na tom kdo, a jakým způsobem doporučuje. Pokud hledáte například kvalitní atlas hub, asi budete více věřit doporučení od autority v oboru mykologie, než od souseda Franty, který se už dvakrát otrávil muchomůrkami. Proto také mají mnohem větší váhu odkazy z článků na autoritativních webech, než z bezvýznamných blogů, které nikdo nezná.

Kdybychom žili v ideálním světě, byl by linkbuilding přirozený proces. Lidé by sami od sebe a rádi odkazovali na váš obsah ze svých webů, jen díky jeho kvalitě a přínosu pro uživatele. Pokud na vašem webu je skutečně kvalitní a užitečný obsah, skutečně na vás čas od času někdo odkáže „jen tak“. Bohužel ale nežijeme v ideálním světě, a abychom udrželi krok s neustále dotírající konkurencí, musíme přiložit ruku k dílu, a zajistit si zpětné odkazy sami.

U zpětných odkazů je důležitá kvalita

Nejde však o to, mít odkazů co nejvíce. Pro tvorbu webových stránek je mnohem důležitější, aby odkaz byl skutečně kvalitní. Odkaz ze stránky, která tematicky souvisí s naší, odkaz, který vhodně doplňuje obsah zdrojové stránky, a na který uživatelé klikají, je tím správným signálem, který vyhledávači řekne: „Tato stránka opravdu stojí za to!“