Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak připravit dům k prodeji

Prodáváte dům a stěhujete se do nového nebo si plánujete pořídit byt? Víte, co všechno…

PayU Hub zjednodušuje expanzi českých e-shopů do zahraničí

Český e-commerce trh každým rokem roste, nicméně úspěšné e-shopy se rozšiřují i za české…

Chcete získat a udržet zákazníky a platit jen za změřený výkon? Vyzkoušejte Rondo.cz

Kamenné prodejny i eshopy dlouhodobě bojují s tím jak získat a udržet zákazníky. Přitom…

Praha chce kvůli Malešickému překladišti „ladit“ městskou logistiku

16. září 2017, 09:06 - čap
16. září 2017, 09:06

Pražští zastupitelé vyzvali radu hlavního města, aby vypracovala studii „city logistiky“. Hledání udržitelného způsobu dopravy zboží iniciovala petice občanů, kteří nesouhlasí s plánovanou stavbou kontejnerového překladiště v Malešicích. Hlavním důvodem nesouhlasu s výstavbou překladiště je dle občanů i radnice městské části Praha 10 obava z poškození obytné čtvrti, zhoršení dopravní situace a zatížení životního prostředí.

„Rozumím obavám obyvatel spojeným se záměrem vybudování překladiště mezi železniční a silniční dopravou v lokalitě Malešice. Lokalita je již dnes výrazně zatížena nákladní automobilovou dopravou, její další zvýšení je nepřijatelné,“ uvedla náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Městská část Praha 10 už částečně ve svém odporu proti stavbě železničního překladiště uspěla. Projekt, který radnice dlouhodobě kritizuje, bude muset na základě rozhodnutí magistrátu hlavního města projít podrobnějším zkoumáním vlivu na životní prostředí.


Získala odklad: Praha 10 uspěla. Překladiště v Malešicích se zatím stavět nezačne


Podle vyjádření magistrátu se ale stále jeví pro přesun nákladu ze železnice na silnici místo v Malešicích jako nejvhodnější. Lokalita je pro železniční terminál rezervována v územním plánu od roku 1964. „Má mimořádně výhodnou polohu zejména vzhledem k dopravní návaznosti na železniční síť i s ohledem na polohu v hostivařsko-malešické průmyslové oblasti,“ informoval úřad.

Smysl ale dává podle Kolínské jen takový projekt, který bude sloužit pro rozvoz zboží po Praze, nikoli jako překladiště zboží na cestě z jednoho konce Evropy na druhý. „Takové záruky aktuálně předložený návrh investora nedává,“ uvedla Kolínská.

V současnosti projekt prochází posouzením vlivů na životní prostředí, kde mají občané i městská část možnost vznášet připomínky. Před vydáním stanoviska bude muset investor předložit možné varianty projektu, čeká ho podrobná dopravní studie a město požaduje podmínit vybudování terminálu zprovozněním silničního okruhu v úseku 511.

„Nechci, aby jakýkoli Pražan byl zatěžován větší mírou automobilové dopravy, než je nezbytně nutné pro chod města. Proto již dva roky usilovně pracujeme spolu s odborníky na plánu udržitelné mobility, který počítá i se city logistikou. Praha nesmí sloužit jako překladiště tranzitní dopravě,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Dále čtěte:

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách

Hlavní město posvětilo strategický plán rozvoje. Krasodušní nápady, říkají Piráti



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se mění zálohy na zdravotním a sociálním u OSVČ a OBZP v roce 2019?
Nechat se zaměstnat, nebo zaměstnávat?
Jak musíte zadat platební příkazy, aby to došlo do konce roku?
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Auta
Automobilky musí do roku 2030 nakonec snížit emise CO2 o 37…
Retro test Škoda 1203: Československá legenda slaví půl století!
Tipy na nejvýhodnější smartphony: rychlík, prcek i bezrámečkový krasavec
Ken Block v 10. dílu Gymkhany vystřídal hned pět aut a pět lokací
Renault Trucks D 2019 šetří až 7 % paliva
Technologie
Huawei a ZTE jsou prý hrozbou i pro Česko, varuje úřad
Tumblr vyhnal porno. Uspokojil Apple, nepotěšil minoritní skupiny
Nvidia prý vypustí GeForce RTX 2060 druhý týden ledna, GTX 1070 už jí vyklízí pole
Průvodce střední třídou Huaweie a Honoru. Který model je nejvýhodnější?
První samostatná GPU Intel mají architekturu Xᵉ, budou konkurovat i hernímu highendu
Hry pro příležitostné hráče