Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Miliardový nákup. Dopravní podnik pořídí 200 nových autobusů

27. září 2017, 12:42 - čtk, čap
27. září 2017, 12:42

Pražské ulice by měly brázdit dvě stovky modernějších autobusů, pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu se společností SOR Libchavy, která zvítězila v tendru na dodávku nových vozů. Česká firma Praze do pěti let dodá 150 nízkopodlažních kloubových autobusů a 50 standardních. Celkové náklady mají dosáhnout částky 1,2 miliardy korun. Důvodem investice je snížení průměrného stáří vozového parku.

„Cílem je, abychom se ze současného průměrného stáří devět let dostali na ideální úroveň 7,5 roku,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Přesné termíny dodávek vozů budou stanoveny až po jednání s dodavatelem a s ohledem na momentální potřeby a finanční možnosti podniku. Smlouva je nicméně uzavřena na pět let, takže v tomto období by měla být objednávka dokončena.

Jeden kloubový autobus vyjde dopravní podnik na 7,1 milionu, v případě standardních, částečně nízkopodlažních vozů pro příměstské linky jde o částku 4,3 milionu korun. Podle generálního ředitele DPP Martina Gillara je cílem investice snížení provozních nákladů a zvýšení komfortu pro cestující.


Praha chce zrychlit MHD: Autobusy dostanou své pruhy


Ve výběrovém řízení hrála podle dopravního podniku velkou roli spotřeba nafty a nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limity. z hlediska emisí jsou podle dopravního podniku prakticky srovnatelné s autobusy na CNG. Vozy budou klimatizovány a vybaveny automatickým hasicím systémem pro případ poruchy motoru. Interiér vozidel budou snímat kamery a novinkou je systém automatického počítání cestujících. V kloubových autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky a ve standardních bude možné kupovat jízdenky prostřednictvím bezkontaktních platebních karet.

Dopravní podnik před více než rokem rozhodl o výrazné obnově vozového parku a v současné době se dělá další výběrové řízení na 300 standardních nízkopodlažních autobusů. DPP nyní provozuje 1177 autobusů a náklady podniku na jejich provoz v systému pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.

Dále čtěte:

Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice. Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Test: víte, jakou daňovou slevu můžete použít?
11 otázek, které můžete mít k dani z nemovitosti, a odpovědi na ně
Nezaměstnanost: je ČR lídrem v rámci EU?
Jak postupovat při zdědění dluhu?
Kdo nedostane daňový bonus za rok 2018 a proč?
Auta
Škoda v Ženevě představí malý crossover. Bude to sériový…
Nejen Hilux. Také z VW Amarok může být speciál pro jízdu za polárním kruhem
Dálniční známka Slovensko 2019: Jak ji koupit? A kdo ji mít nemusí?
Modernizované BMW řady 7 odhaleno. Ledvinky má opravdu rozměrné
Nabíjet budeme i boty. Nike vyrobil samozavazovací tenisky ovládané mobilem
Technologie
Kvíz: Znáte nejvýdělečnější filmové trháky všech dob?
Intel chystá luxusní 5GHz CPU platformy X299, Core i9-9990XE. K mání bude jen v dražbě
Návrhy Fenixe. Podívejte se na nový Firefox s dolním adresním řádkem
Mobily budou lépe zaostřovat a zoomovat. Avšak zvuk, nikoliv obraz
Netflix opět zdražuje. Čechů se to ale zatím netýká
Hry pro příležitostné hráče