Miliardový nákup. Dopravní podnik pořídí 200 nových autobusů

27. září 2017, 12:42 - čtk, čap
27. září 2017, 12:42

Pražské ulice by měly brázdit dvě stovky modernějších autobusů, pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu se společností SOR Libchavy, která zvítězila v tendru na dodávku nových vozů. Česká firma Praze do pěti let dodá 150 nízkopodlažních kloubových autobusů a 50 standardních. Celkové náklady mají dosáhnout částky 1,2 miliardy korun. Důvodem investice je snížení průměrného stáří vozového parku.

„Cílem je, abychom se ze současného průměrného stáří devět let dostali na ideální úroveň 7,5 roku,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Přesné termíny dodávek vozů budou stanoveny až po jednání s dodavatelem a s ohledem na momentální potřeby a finanční možnosti podniku. Smlouva je nicméně uzavřena na pět let, takže v tomto období by měla být objednávka dokončena.

Jeden kloubový autobus vyjde dopravní podnik na 7,1 milionu, v případě standardních, částečně nízkopodlažních vozů pro příměstské linky jde o částku 4,3 milionu korun. Podle generálního ředitele DPP Martina Gillara je cílem investice snížení provozních nákladů a zvýšení komfortu pro cestující.


Praha chce zrychlit MHD: Autobusy dostanou své pruhy


Ve výběrovém řízení hrála podle dopravního podniku velkou roli spotřeba nafty a nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limity. z hlediska emisí jsou podle dopravního podniku prakticky srovnatelné s autobusy na CNG. Vozy budou klimatizovány a vybaveny automatickým hasicím systémem pro případ poruchy motoru. Interiér vozidel budou snímat kamery a novinkou je systém automatického počítání cestujících. V kloubových autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky a ve standardních bude možné kupovat jízdenky prostřednictvím bezkontaktních platebních karet.

Dopravní podnik před více než rokem rozhodl o výrazné obnově vozového parku a v současné době se dělá další výběrové řízení na 300 standardních nízkopodlažních autobusů. DPP nyní provozuje 1177 autobusů a náklady podniku na jejich provoz v systému pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.

Dále čtěte:

Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice. Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jedete autem na hory? Víte, na co si dát pozor?
Jak vysoké může být sociální pojištění za rok 2017?
Co dělat při ztrátě kartičky zdravotní pojišťovny?
Kdy budou jarní prázdniny ve vašem okrese?
Kdo vyhraje prezidentské volby: Zeman vs. Drahoš?
Auta
Jeep Grand Commander je velké sedmimístné SUV. Ale zatím…
Nejlepší dieselová ojetina? Škoda Yeti a Škoda Superb Combi, myslí si Britové
Kolik stojí nezávislé topení do auta? 24 tisíc, ale i dvojnásobek
Lada 2107 křížená s buldozerem uklízí v Rusku ulice
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Technologie
Bitchcoin? Nevěstince v Nevadě budou přijímat platby v kryptoměně
MediaTek má nový SoC pro prémiové televizory Sony a Philips, bude o 50 % rychlejší
GDDR6 od Hynixu už je reálně dostupná, ale na nižších taktech. První karty na 14 GHz?
Google bude na mobilech od léta dávat přednost rychlejším webům
Chrome a Firefox trápí doplňky-malwary, jichž je skoro nemožné se zbavit
Hry pro příležitostné hráče