Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

 Starosta Prahy 1 vyzve kvůli koloběžkám ministra ke změně zákona
Starosta Prahy 1 vyzve kvůli koloběžkám ministra ke změně zákona
Autor: Profimedia.cz

Kvůli koloběžkám změna zákona. Starosta Prahy 1 vyzve ministerstvo dopravy

02. září 2017, 11:44 - čtk
 Starosta Prahy 1 vyzve kvůli koloběžkám ministra ke změně zákona
Starosta Prahy 1 vyzve kvůli koloběžkám ministra ke změně zákona
Autor: Profimedia.cz
02. září 2017, 11:44

Městská část Prahy 1 chce apelovat na ministerstvo dopravy kvůli změně legislativy, která má umožnit omezení elektrických koloběžek v centru města. V současnosti je nelze zakázat bez toho, aby zákaz zároveň platil pro jízdní kola. Uvedl to starosta městské části Oldřich Lomecký (TOP 09). Opakuje se tak scénář vozítek segway, které město mohlo zakázat až po novelizaci silničního zákona.

Radnice Prahy 1 zvažuje omezení i před změnou zákona, které by v určitých hodinách v pěších zónách zakazovalo kromě koloběžek také jízdu na kole. Úřad městské části zpracovává studii, která by měla být hotova do konce roku. Zpráva o tom, že Praha 1 plánuje zákaz koloběžek a tím i jízdních kol v pěších zónách v centru, před časem vyvolala vlnu kritiky.

Podle Lomeckého radnice nemá na výběr, pokud chce nějak zasáhnout proti problematickým podnikatelům. „Cyklotrasy, které v centru vedou, jsou obsypány motorovými koloběžkami, které fungují jako podnikatelský projekt. Vůbec neslouží k přepravě obyvatelstva z místa A do místa B, proti čemuž my vůbec nic nenamítáme,“ popsal starosta. Dodal, že situace je úplně stejná jako v případě vozítek segway, které magistrát po úpravě silničního zákona před časem v centru a dalších částech Prahy zakázal.


Smyčka pro dvoukolá vozítka se stahuje. Čtěte:

Praha rozšíří hranice zákazu pro vozítka segway


Lomecký v dopisu vyzve ministra dopravy Daniela Ťoka (za ANO), aby se problémem zabýval. Pro možnost zakázat koloběžky samostatně by byla nutná další novela zákona. „Šlo by o to v zákoně specifikovat to, že od určitého výkonu už se nejedná o kolo,“ popsal Lomecký. Podle současných norem je výkon elektrokol omezen na 250 wattů a 25 kilometrů v hodině. Pokud se kolo do parametrů vejde, zákon na něj pohlíží jako na běžný bicykl. V opačném případě se už jedná o malý skútr, který podléhá jiné vyhlášce ministerstva i přísnějším pravidlům.

Radnice podle starosty nechce bránit lidem pohybovat se na kolech v centru, možná však nebude mít na výběr. „Ve chvíli, kdy není jiná možnost, se nějaké opatření udělat musí,“ řekl. Dopravní odbor městské části nyní zpracovává studii možných variant omezení, která by měla být hotová do konce roku. Vedení městské části poté rozhodne o případném omezení.

Radnice dříve navrhla zvážit zákaz jízdy koloběžek a kol po pěších zónách mezi desátou hodinou dopolední a šestou hodinou odpolední. Mezi zvažovaná místa patří dolní část Václavského náměstí, Staroměstské náměstí, náměstí Republiky, Malé náměstí, ulice Karlova, Michalská, Železná a Celetná, části ulic Na Příkopě, Jilská, Maiselova a Melantrichova, Na Můstku nebo 28. října. Souhlas magistrátu není potřeba, rozhodnutí je na městské části.

V červnu proti návrhu demonstrovala zhruba stovka cyklistů při průvodu centrem Prahy. Podle organizátorů ze spolku Auto*Mat chystané omezení není „promyšlené řešení“. V úzkých uličkách centra by podle nich pomohlo snížení rychlosti jízdy na kole, zúžení předzahrádek, vypnutí motoru u elektrokol nebo zřízení cyklistických obousměrek v jednosměrných ulicích.

Dále čtěte:

Praha 1 vyhání cyklisty z pěších zón. Mohou za to elektrické koloběžky

Segwaye v centru metropole dojezdily. Soud zamítl žalobu asociace



Čtěte také

Ilustrační foto

Ceny emisních povolenek rostou, analytici jsou s fungováním systému spokojeni

Vyšší cena emisních povolenek zvyšuje náklady tuzemských energetických a průmyslových…

před 1 hodinou

Události Předjíždění, ilustrační foto

Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?

Pozor na předjíždění v křižovatce, u přechodu nebo na přejezdu. Za nedovolené předjíždění…

před 1 hodinou

Coal-fired power plant, Moorburg, Hamburg, Germany

Žádný strach? Odklon od uhlí zdraží Němcům elektřinu jen o procento, tvrdí analýza

Proti katastrofickým scénářům dopadu německého rozhodnutí přestat vyrábět elektřinu z…

před 1 hodinou

 Facebook, ilustrační foto

Facebook nabídne možnost zablokování sběru dat, uživatelé budou moci vymazat i svou historii

Uživatelé Facebooku budou mít nově možnost sledovat a případně zablokovat na této…

před 2 hodinami

 Ilustrační foto

Zájem o hypotéky klesá. Průměrná sazba se snížila na 2,68 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v červenci klesla na 2,68 procenta z červnových 2,76…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Komentář: Pokud v Itálii nastane varianta rozpočtového provizoria, automaticky se zvýší DPH
Jak se zbavit hrabošů? Jaké jsou alternativy k jedům?
Co spadá do povinné výbavy koloběžky? A můžete s ní na chodník?
Pohne podzim s cenami plynu a elektřiny? Ptali jsme se analytiků
Komu se příští rok zvýší dávky? A kdo ostrouhá?
Auta
Nové Audi RS 6 Avant bylo odhaleno. Výkonem ani dynamikou…
Polaris představuje modely pro rok 2020
Hyundai chystá ještě ostřejší i30 N, která vznikne pouze v počtu 600 kusů. Dočkáme se nového rekordu na Ringu?
Porsche Taycan ukázalo, že i ty vůbec nejlepší elektromobily pořád mohou autům z 80. let leda tak závidět
Kam až lze zajít s dosud poslední generací Focusu RS? Mountune vydoluje z motoru 2.3 EcoBoost přes 500 koní
Hry pro příležitostné hráče