Dělníci odstranili část Negrelliho viaduktu. Opravy potrvají ještě přes dva roky - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Dělníci odstranili část Negrelliho viaduktu. Opravy potrvají ještě přes dva roky

, čtk,

Z Negrelliho viaduktu v pražském Karlíně byla demontována první část ocelové konstrukce železničního mostu. Na zem ji v ulici Prvního pluku snesl pětisettunový jeřáb. Druhá část mostu bude snesena v sobotu, přípravné práce začaly dnes. První pražský železniční most přes Vltavu pochází z roku 1936 a je v nevyhovujícím stavu. Opravu Negrelliho viaduktu, která začala loni v létě a potrvá tři roky, provádí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Odstraňovaná ocelová konstrukce váží 80 tun a dělníci ji položili na připravené trámy na ploše parkoviště. Tady bude rozřezána a zbytky skončí na šrotišti.

Ještě dnes začnou dělníci pracovat na demontáži druhé části konstrukce. Podle původního plánu měla být snesena ještě dnes. „Dnes se uskuteční přípravné práce na snesení této části. Samotné snesení by mělo být provedeno zítra,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dělníci by na místě měli být od rána. Kromě konstrukcí budou z viaduktu rovněž odbourány opěry. Základy i opěry budou zpevněny injektáží.

Nová ocelová konstrukce by se podle Illiaše měla v Karlíně objevit v průběhu příštího roku a ponese jednu kolej.

Opravy Negrelliho viaduktu

Loni SŽDC odstraňovala vestavby a přístavby viaduktu, sejmula kolejový svršek a trakční vedení. Všechny klenby nyní prozkoumá Kloknerův ústav ČVUT, který je soudněznaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Celkově jde o prohlídku sta kleneb z různých materiálů, a to betonu, cihel, pískovce a žuly a jejich různých kombinací. Zkoumáno bude 30 tisíc až 35 tisíc kamenů.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Přečtěte si také:

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují


Ohodnoťte tento článek
Diskuze