Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů?

29. srpna 2017, 07:04 - Václav Herz
29. srpna 2017, 07:04

Asi téměř každý v České republice zaznamenal české vlajky, které se objevily během dnešního dne na nečekaně záplava vlajek na billboardech. A to právě na plochách, které by měly být odstraňovány po 1.9.2017. Provozovatelé reklam tím podle našich informací protestují právě proti zákonu, který jim odstranění nařizuje.

Snažili jsme se zjistit, na koho všeho a jak zákon dopadne a zjistili jsme překvapivé okolnosti. Jedním z největších provozovatelů reklamy na českých dálnicích totiž je americký mediální obr A.C.E. Media Ventures. Toto zjištění tak úplně mění úhel pohledu na celou věc, protože do hry kolem zákazu billboardů razantně vstupuje česko americká smlouva o ochraně investic.

Důvodem je, že americká firma A.C.E. Media disponuje stovkami povolení k provozování obřích billboardů na dlouhá léta dopředu. Za situace, kdy je americký mediální magnát vyzbrojen silnou smlouvou o ochraně investic a zároveň mu stát povolení, která v minulosti vydal, jednorázově zkrátil, se lze jen těžko představit, že by si nechal ujít příležitost vysoudit na České republice všechny případné ušlé zisky za mnoho let podnikání dopředu. Navíc, A.C.E. Media zrušila v České republice v dubnu svojí organizační složku, což si lze těžko vysvětlit něčím jiným, než právě snahou posílit svoji pozici před arbitráží.

Se žádostí o vyjádření jsme se snažili A.C.E. Media kontaktovat, bohužel se nám to nepodařilo. Zajeli jsme se na některé panely A.C.E. Media i podívat a je zjevné, že se nechystají svoje panely nijak odstraňovat a nechají to udělat český stát, v takovém případě totiž jejich arbitrážní šance raketově rostou.

Pokud snaha 17 senátorů, kteří proti billboardovému zákonu podali ústavní stížnost, povede k zabránění škod v mezinárodní arbitráži, je potřeba jí vzít za vděk. Nelze si totiž nevzpomenout na rok 2003, ve kterém Česká republika v arbitráži o televizi Nova prohrála s jiným americkým mediálním magnátem 10,5 miliardy korun.

Nebezpečí prohry v arbitráži je tak velké, že se nelze ubránit spekulaci, že skutečným důvodem schválení protibillboardového zákona byla snaha umést cestu k arbitráži a v konečném důsledku tak připravit státní rozpočet o miliardy korun.



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče