Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Čína stanovila kvóty na elektroauta. VW bude mít vážné problémy

03. října 2017, 11:22  -  frn
03. října 2017, 11:22

Po měsících spekulací se konečně vyjasnilo, jak velký podíl budou muset na prodejích automobilek v Číně tvořit elektroauta. Od roku 2019 budu muset výrobci prodávat minimálně deset procent své produkce s alternativním pohonem. O rok později to bude o dvě procenta více. Největší problémy mohou kvóty způsobit německému koncernu Volkswagen, který v Číně prodává 4 miliony aut ročně.

Čínská vláda definitivně rozhodla o kvótách na prodej elektromobilů. Podílem 10 procent od roku 2019 to nekončí. V roce 2020 to bude o dvě procenta více, oznámilo čínské ministerstvo průmyslu.

Všichni výrobci, kteří vyrábějí nebo dovážejí více než 30 tisíc automobilů, budou muset splňovat čínský bodový systém. Čisté elektromobily budou za více bodů než vozy s hybridním pohonem. Zvýhodněn má být také větší dojezd elektromobilů, napsal německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Pokud automobilky kvóty nenaplní, budou si moci chybějící body koupit u konkurence nebo zaplatit pokutu. Původně chtěl Peking zavést kvóty už od roku 2018, za zmírnění kvót intervenovala také německá kancléřka Angela Merkelová.

Zejména pro Volkswagen je čínský trh klíčový, proto se firma snažila, aby zavedení kvót bylo co nejméně bolestivé. Podle německého deníku si VW stěžoval na to, že zavedení kvót přichází rychle a automobilka nestačí zareagovat.

Prodeje osobních vozů VW za první pololetí 2017
Země Počet kusů Meziroční změna v %
Čína 1 821 082 -2,1
Německo 598 980 -1,4
Spojené státy 293 432 +7,2
Spojené království 276 749 +1,3
Španělsko 151 810 +9,9
Celkem 4 809 453 +0,4

Zdroj: volkswagenag.com

Loni automobilka VW, kam patří i Škoda Auto, prodala v Číně čtyři miliony aut, jen nepatrný zlomek připadl na elektromobily. V roce 2019 by tak koncern VW měl teoreticky v Číně prodat 400 tisíc elektromobilů.

I když se VW podílí na výrobě elektrovozů v čínské firmě FAW, nemůže tuto produkci uplatnit, protože není majoritním vlastníkem. Společný podnik FAW-Volkswagen v srpnu 2017 oznámil, že od roku 1991 vyrobil 15 milionů aut. Za 26 let na daních zaplatil 60 miliard dolarů (1,3 bilionu korun).

Daimler a BMW na čínském trhu neprodávají tolik aut jako automobilka z Wolfsburgu, proto by neměly mít větší potíže kvóty naplnit, uvedl Jochen Siebert ze šanghajské konzultační firmy JSC Automotive. Daimler například prodává v Číně elektromobil značky Denza. Produkci by měl navýšit ze současných 7 tisíc kusů na dvojnásobek.

Problémy mohou mít i domácí výrobci automobilů. Komunistická vláda v Pekingu vyhlásila, že do roku 2020 má v zemi jezdit 5 milionů elektrických aut. Ředitel společnosti Chery Čchen An-ning ale tvrdí, že jde o nerealistický cíl.


Čínské automobilky chtějí ovládnout Evropu:

Čínská automobilka Chery ukáže ve Frankfurtu elektrické SUV pro Evropu


Elektromobily si zatím běžné Číňany nezískaly, Siebert odhadl, že se loni v Číně prodalo půl milionu elektromobilů, ale 90 procent z nich připadá na provozovatele taxislužby, půjčovny aut a místní úřady.

Vláda nákup elektromobilů dotuje až do výše 55 tisíc jüanů (181 tisíc korun), u hybridů to je 30 tisíc jüanů (99 tisíc korun). Kvůli nedostatku nabíjecích stanic řidiči u hybridů často používají benzínový motor.

Dále čtěte:

Elektrobudoucnost v praxi. V Oslu není kde nabít auto

Naruby: elektromobil vydělá stovky eur dobíjením sítě

Čínská automobilka Geely ovládla dánskou Saxo Bank

Baterie pro Evropu. Slovenský eurokomisař má plán na záchranu autoprůmyslu



Čtěte také

 Flotila samořídících aut Uberu, ilustrační foto

Japonské firmy podpoří vývoj samořídících vozů, investují do Uberu miliardu dolarů

Konsorcium japonských firem investuje miliardu dolarů (zhruba 23 miliard korun) do…

před 3 hodinami

 Infografika, odkud Američané čerpají informace o volbách 2020

Infografika: Bitva o Bílý dům se svede na sociálních sítích

Do amerických prezidentských voleb zbývá 19 měsíců. Souboj mezi Donaldem Trumpem a jeho…

před 3 hodinami

V Berlíně nechtějí přijít o pobočku diskontu Aldi

Svět naruby: levičáci z Berlína bojují za zrušený supermarket Aldi

Supermarket řetězce Aldi v berlínské čtvrti Kreuzberg skončil k poslednímu březnu. Má…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

ve spolupráci s
  • Koruna se letos výrazně pod 25 CZK/EUR nepodívá

  • Dilema, které řeší každoročně tisíce dovolenkářů. Je…

  • Opce jsou pro toho, kdo si rád nechává zadní vrátka…

  • Strašák jménem volatilita

  • Posíláte peníze po Evropě a chcete se vyhnout vysokým…

  • Online platby, reklamace a clo. Co nepodcenit při nákupu…

  • Připsání zahraniční platby v řádu minut? Jde to!

  • Začnou přibývat nezaměstnaní?

  • Jak to, že většina prognóz loni nevyšla?

Finance
Přejeme krásné Velikonoce
Našel bitcoin již svoje dno?
Je lepší se pojistit proti vodě, nebo proti ohni?
Když pojistit, tak proti zlomené noze. Nebo?
Dodavatelé elektřiny ovládají on-line svět. Co vyřídíte přes počítač nebo mobil?
Auta
Čtvrtý do hry: Toyota ProAce City
Stinger začne driftovat. Kia představila speciální verzi GTS opatřenou režimem Drift
Kvíz: Uhodnete, ve kterých autech se poprvé objevily tyto vynálezy?
Vyzkoušeli jsme Bureko 6×6: Jak jezdí nové monstrum z Českých Budějovic?
Test letních pneumatik o rozměru 205/55 R16. Která je nejlepší?
Hry pro příležitostné hráče