Rihanna je nejbohatší zpěvačkou planety. Vlastní značka kosmetiky jí vynesla miliardové jmění - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Rihanna je nejbohatší zpěvačkou planety. Vlastní značka kosmetiky jí vynesla miliardové jmění

,
Rihanna je nejbohatší zpěvačkou planety. Vlastní značka kosmetiky jí vynesla miliardové jmění
Zdroj: Flickr.com
  • Rihanna se stala nejbohatší zpěvačkou planety, její majetek má hodnotu 36,5 miliardy korun

  • Nejvíce peněz získala z vlastní značky kosmetiky s názvem Fenty Beauty, kromě toho jí patří i firma na spodní prádlo a do letoška navrhovala luxusní oblečení

  • Cena Fenty Beauty dosahuje podle střízlivých odhadů 60 miliard korun, zpěvačka v ní má poloviční podíl

Rihanna to dokázala. Oficiálně se z ní stala dolarová miliardářka. Nyní je podle webu Forbes nejbohatší hudebnicí na světě a druhou nejmajetnější ženou v showbusinessu. Lepší než ona je v tomto ohledu pouze 67letá Oprah Winfrey, jejíž jmění dosahuje hodnoty 2,7 miliardy dolarů (59,2 miliardy korun). Moderátorka slavné talk show zpovídala už každého, kdo ve světě něco znamená – od herců po britskou královskou rodinu -, a její pořad sleduje téměř padesát milionů diváků.

Třiatřicetiletá Robyn Fenty, jak zní zpěvaččino skutečné jméno, vydala své první album už v roce 2005 a její singly se pravidelně objevují na předních příčkách hitparád. Svůj obrovský majetek však hudbou, jak by se mohlo na první pohled zdát, nezískala.

Krása pro všechny

Je to trochu ironie. Když zpěvačka v roce 2017 zakládala svou kosmetickou značku Fenty Beauty, dala si za cíl, aby se díky jejím produktům všechny ženy cítily opravdu přijímané. Výsledek, kterého dosáhla, však mnohonásobně překonal veškerá očekávání. Její jmění se totiž díky tomuto kroku rázem znásobilo na hodnotu 1,7 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 36,5 miliard korun. Dost na to, aby ji to vystřelilo do jednoho z nejprestižnějších a nejuzavřenějších spolků na světě – mezi dolarové miliardáře.

Notino otevřelo v Brně novou prodejnu. V největší české parfumerii bude virtuální zrcadlo a kosmetická studia

 

Pravda, ne všechny peníze vydělala prostřednictvím Fenty Beauty. Zmíněná značka se jí zasloužila „pouze“ o 1,4 miliardy z jejího aktuálního celkového bohatství – i tak se ovšem jedná o zdaleka nejvýraznější zdroj zpěvaččiných příjmů. Zbytek pochází z držení významného podílu ve firmě na spodní prádlo Savage x Fenty, jejíž hodnota se odhaduje na 270 milionů dolarů (5,8 miliardy korun), a pochopitelně i ze samotné hudby, respektive herectví, kterému se rovněž věnuje. Opomenout pak nelze ani Rihanniny účty na sociálních sítích. Na Instagramu eviduje 101 milionů fanoušků a na Twitteru má dokonce ještě o půldruhého milionu sledujících víc.

Značka Fenty Beauty je zpěvaččiným společným podnikem s francouzským konglomerátem s luxusním zbožím LVHM, který patří Bernardu Arnaultovi, třetímu nejbohatšímu muži planety. Projekt vznikl před čtyřmi lety s cílem zajistit maximální inkluzivitu. Všechny produkty mají širokou škálu odstínů. Například základ pod makeup je k dostání v padesáti barvách včetně téměř černých tónů pro ženy s velmi tmavou pletí, kterým se jinak dekorativní kosmetika obtížně shání. I v reklamě na produkty vidíme rovnoměrně zastoupené různorodé lidi.

Po spuštění prodeje přes e-shop a v obchodech Sephora, které rovněž spadají pod LVMH, kosmetika okamžitě získala úspěch. Za první rok na trhu, tj. 2018, vydělala 550 milionů dolarů (11,8 miliard korun), a podle LVMH během dvanácti měsíců v praxi překonala ostatní privátní značky celebrit, jako je Kylie Cosmetics od Kylie Jenner, KKW Beauty od Kim Kardashian West a Honest Co. patřící herečce Jessice Alba.

„Mnoho žen nemohlo na trhu najít barvu kosmetiky, která by ladila k jejich pleti. Většina značek má jen světlou, střední, středně tmavou a tmavou,“ říká Shannon Coyne, spoluzakladatelka oddělení poradenství pro spotřební zboží v Bluestock Advisors. „Všichni víme, že to neodpovídá realitě. Rihannina značka byla mezi prvními, které vyšly ven a řekly si, že chtějí navázat kontakt se všemi lidmi a brát ohled na jejich odlišnosti,“ dodává.

Jay-Z má podíl na výrobě prádla

Pandemie sice zpomalila prodej kosmetiky, ale firmy ve zkrášlovacím průmyslu dosáhly hodnoty, jakou neměly nikdy předtím. Akcie velkých kosmetických konglomerátů, jako jsou Estée Lauder a L’Oréal, se odrazily ode dna, dosáhly nevídaných výšin a počítají s úctyhodným (minimálně) 7,5 násobkem svých běžných zisků. Nezávislé značky Beautycounter a Charlotte Tilbury začátkem letošního roku podepsaly s investory dohody, v nichž jsou oceněny na miliony dolarů.

Bota je pro mě dokonalou spojnicí mezi módou, sochou a architekturou, říká Eva Klabalová. V dílně Tomáše Bati vyrábí obuv z kávy

Pro Rihannu jsou to dobré zprávy. Vzhledem k tomu, za jak neuvěřitelné částky se obchoduje s podíly kosmetických firem, Fenty Beauty má dle střízlivých odhadů Forbesu hodnotu 2,8 miliardy dolarů (60 miliard korun) a podle všeho dál roste. LVMH ve výroční zprávě za rok 2020 uvádí, že řada Fenty Skin, kterou představili vloni, „začala velmi slibně“, „vyvolala nevídaný ohlas“ a Fenty Beauty jako taková si podle zprávy „udržela přitažlivost prvotřídní značky makeupu.“

Fenty Beauty ale není jediný Rihannin podnik s miliardovým obratem. V únorovém kole investic její brand spodního prádla Savage x Fenty získal finance v hodnotě 115 milionů dolarů (2,4 miliardy korun) a byl oceněn na miliardu dolarů (v přepočtu 21,5 miliardy). Společnost zpěvačka založila v roce 2018 ve spolupráci s TechStyle Fashion Group a získala za podílníky prvotřídní akcionáře, například investiční fond Marcy Venture Partners, patřící rapperovi Jay-Z, a privátní kapitálovou firmu L. Catterton, kterou financuje mimo jiné Bernard Arnault. Podle zdrojů Forbesu si Rihanna nechala ve společnosti přibližně 30procentní podíl. Nedávné investice by měly sloužit k nalákání dalších zákazníků a k rozšíření maloobchodního prodeje.

Moc práce, málo zpěvu

Nicméně nikdo učený z nebe nespadl. V únoru Rihanna společně s LVMH oznámila konec jiného ze svých podniků – značka luxusního oblečení a doplňků měla rovněž název Fenty. Firma vznikla před dvěma lety a stejně jako Fenty Beauty si zakládala na diverzitě a nabízela mnoho různých velikostí či stylů oblékání. Jenže podobně jako mnoho jiných prémiových brandů s vysokými cenami, Fenty nepřežila pandemii a činnost ukončila poslední kolekcí v listopadu 2020.

I tak si ale fanoušci zpěvačky stěžují ohledně její kariéry módní magnátky pouze na jedinou věc. Podnikatelka má pořád spoustu práce, takže hvězda, u níž byli zvyklí, že nazpívá každý rok alespoň jedno album, nevydala od roku 2016 nic a její nejnovější deskou zůstává Anti. Z finanční perspektivy je však všechno v nejlepším pořádku. „Buduje firmu, která už se netýká jen jí. Už to není Rihannina značka, ale značka prémiové kosmetiky,“ říká konzultantka Shannon Coyne. „I když se vám její hudba nemusí líbit, je čas přiznat, že v oblasti krásy a módy vytvořila vlastní styl.“