zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

Mercedes-Benz AMG GT R
Mercedes-Benz AMG GT R
Autor: Daimler

Nabroušený Mercedes-Benz AMG GT R přijíždí ze „Zeleného pekla“

04. července 2016, 07:00  -  Jiří Červenka
Mercedes-Benz AMG GT R
Mercedes-Benz AMG GT R
Autor: Daimler
04. července 2016, 07:00

Nová verze sportovního kupé značky Mercedes-Benz slibuje vyšší výkon, lepší akceleraci a nižší hmotnost. Na první pohled ale nejvíc zaujme barvou pojmenovanou podle místa, kde technici koncernu Daimler nový model vyvíjeli.

Závodník Formule 1 Jackie Stewart kdysi překřtil závodní okruh Nürburgring v německém pohoří Eifel na „Zelené peklo“. Ujalo se to. Závodní trať s mnoha obtížnými pasážemi a minimálními únikovými zónami si vzala mnoho životů, i když její nejslavnější oběť svoji velkou nehodu přežila – právě zde Niki Lauda utrpěl popáleniny, které ho poznamenaly na zbytek života.

Mercedes-Benz AMG GT R ( Autor: Daimler )
Koncovky výfuku jsou zakomponované do velkého zadního difuzoru

Dnes se na starém Nürburgringu jezdí už jen vytrvalostní závody a konají se zde jízdy pro veřejnost. Většinu roku ho však okupují automobilky, pro které je 20,8 km dlouhá trať skvělým testovacím polygonem. 5000 kilometrů najetých na Nürburgringu je pro auto údajně stejná zátěž jako 150 000 km v běžném provozu. Testují se zde úplně běžná auta, ale i ostré sporťáky jako tento Mercedes-Benz AMG GT R. Výrazný zelený lak, vyhrazený jen pro tuto verzi, se jmenuje Green Hell Magno – na počest oblíbenému pracovišti vývojových techniků divize AMG.

Mercedes-Benz AMG GT R ( Autor: Daimler )
„Retro“ maska odkazuje na slavný závodní Mercedes-Benz 300 SL

Zde ale nejde zdaleka jen o barvu. Verze R je výkonnější, rychlejší a lehčí než dosavadní varianty sportovního kupé AMG GT. (Základní parametry uvádíme pro přehlednost v tabulce.) Pyšní se také upraveným naladěním podvozku a jinak řešenou aerodynamikou. To vše s cílem nabídnout ještě ostřejší a sportovnější svezení zejména na závodním okruhu – a nemusí to být zrovna Nürburgring.

Mercedes-Benz AMG GT: Srovnání variant
Model AMG GT AMG GT S AMG GT R
Výkon (kW/k v ot./min.) 340/462 v 6000 375/510 v 6250 430/585 v 5250
Točivý moment (Nm v ot./min.) 600 v 1600-5000 650 v 1750-4750 700 v 1900-5500
Hmotnost (kg) 1540 1570 1555
Nejvyšší rychlost (km/h) 304 310 318
0-100 km/h (s) 4,0 3,8 3,6

Kromě barvy je jasným poznávacím znamením maska s charakteristickým vertikálním žebrováním. Mercedes ji pojmenoval AMG Panamericana, protože její vzhled velmi zřetelně odkazuje na vůz Mercedes SL 300, který v roce 1952 vyhrál stejnojmenný závod napříč Mexikem.

Z velkého zadního křídla i difuzoru pod zadním nárazníkem je zřejmé, že Mercedes AMG GT R má propracovanou aerodynamiku. Jedna z jeho největších aerodynamických fines ale vidět není. V jízdním režimu Race se při dosažení rychlosti 80 km/h vysune pod motorem karbonový díl, který vytváří tzv. Venturiho efekt a snižuje vztlak na přední nápravě – až o 40 kg v rychlosti 250 km/h.

Mercedes-Benz AMG GT R ( Autor: Daimler )
AMG GT R v „Zeleném pekle“

Podvozek naladěný speciálně pro verzi R má adaptivní tlumiče pérování a řízení zadních kol. Ta se v rychlostech do 100 km/h automaticky natáčejí opačně než přední, čímž zvyšují agilitu vozu, zatímco ve vyšším tempu se lehce natočí stejným směrem a přispějí tak k jízdní stabilitě.

Mohli bychom pokračovat ještě dlouho: v devíti stupních přepínatelná kontrola trakce, elektronicky řízený samosvorný diferenciál, díly z uhlíkových vláken… Výčet a popis technických fines Mercedesu AMG GT R nechme motoristickým časopisům. Jedno je jasné: tento model momentálně představuje to nejlepší, co značka s trojcípou hvězdou ve znaku nabízí sportovně založeným řidičům. Přirozeným konkurentem zeleného Mercedesu je třeba Porsche 911 v nekompromisní variantě GT3 RS.


Čtěte dále:

Nový kombík třídy E má nádherný interiér a na dálnici vás potřebuje jen k obsluze blinkrů

Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí


Čtěte také

Praha  Nemocnice Na Bulovce, ilustrační foto

Praha chce se státem směnit majetek za miliardy. Jde například o budovy nemocnice Na Bulovce

Hlavní město má nemovitosti za několik miliard korun, který by chtělo směnit za pozemky a…

před 5 hodinami

 Peníze, ilustrační foto

Mzdy v Česku: pomaleji, ale ještě porostou

Zvyšování mezd v Česku se jen tak nezastaví, leda by přišla hluboká recese.

před 5 hodinami

 Zásobník plynu MND

Komentář: Šmejdi křičí, chyťte šmejda

Na ten telefonát lze jen těžko zapomenout. Podle hlasu volal mladý muž, místy se zajíkal…

před 5 hodinami

 Vídeňské plány. Letiště ve Vídni patří mezi největší v regionu. Přesto investuje do svého dalšího rozvoje.

Letiště ve středu Evropy investují stovky miliard. Praha chytá konec provazu

Když premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová před časem představovali…

před 5 hodinami

 Letiště Karlovy Vary

Přecpaná Ruzyně? Ztrátová regionální letiště cítí jednu z posledních šancí

Těch třiatřicet sytě červených zetorů na promrzlé a opuštěné ploše nejde přehlédnout.…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje…
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
BMW 320d bude standardně mild-hybrid. Stejný pohon dostanou i modely X3 a X4
Hry pro příležitostné hráče