Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí

11. května 2016, 06:30  -  Jiří Červenka
11. května 2016, 06:30

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“, tak zní celý název limitované série vrcholného sportovního modelu Audi. Část v uvozovkách (které jsou součástí oficiálního označení) neodkazuje na vytrvalostní závod v Le Mans, ale na Nürburgringu.

Nürburgring v pohoří Eifel na západě Německa je závodní trať jako žádná jiná. Přes 20 kilometrů dlouhá, úzká, nebezpečná a opředená legendami. Závodník formule 1 Jackie Stewart ji kdysi nazval „zeleným peklem“ a Niki Lauda zde málem přišel o život při nehodě, která ho nadosmrti poznamenala. „Velké“ závody se na původní Severní smyčce Nürburgringu nejezdí už od 80. let, kdy byla trať definitivně prohlášena za příliš nebezpečnou a vedle vznikl moderní okruh.

Barevná kombinace odkazuje na závodní R8 LMS

Na „Nordschleife“ se nicméně pravidelně konají extrémně populární jízdy pro veřejnost, automobilky na ní testují nové modely a jezdí se tam vytrvalostní závody série VLN včetně čtyřiadvacetihodinovky. Do ní Audi před rokem poprvé vyslalo model R8 LMS – a debut skončil vítězstvím. Nová limitovaná edice silničního modelu R8 je oslavnou připomínkou tohoto úspěchu.

Série ‚selection 24h“ vychází z modelu Audi R8 Coupé V10 plus. Oproti němu má navíc exteriérový paket aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, speciální 20palcová kovaná kola a tříbarevný lak odkazující na závodní vůz. Rozšířená standardní výbava obsahuje celokožené čalounění, potah stropu z Alcantary, laserové světlomety nebo adaptivní tlumiče pérování Audi magnetic ride.

V limitované sérii vznikne jen 24 kusů, cena přesahuje šest milionů

Technika odpovídá standardnímu modelu V10 plus. Desetiválcový motor o objemu 5,2 l dosahuje výkonu 449 kW (610 k) a umožňuje autu vyvinout rychlost až 330 km/h. Audi tvrdí, že R8 V10 plus je nejvýkonnější a nejrychlejší model v historii značky.

Limitovaná série bude skutečně exkluzivní, automobilka plánuje vyrobit pouze 24 aut. Pořadové číslo konkrétního kusu v sérii nebude uvedeno na plaketě v kokpitu, jako se to většinou dělává, ale na osvětlených prahových lištách z uhlíkových vláken. Cena pro český trh nebyla zatím zveřejněna, v Německu má Audi R8 V10 plus „selection 24h“ stát 229 000 eur (v přepočtu přibližně 6,19 milionu korun).


Čtěte dále:

Supersilný diesel v novém Audi SQ7 si pomáhá unikátním „elektrickým turbem“

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s…
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Technologie
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Facebook hledá v Hollywoodu originální skriptované pořady. „Vysílat“ by mohl brzy
Více Linuxu ve Windows Storu. Microsoft pro testování uvolnil dvě edice SUSE
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít