Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí

11. května, 06:30  -  Jiří Červenka
11. května, 06:30

Audi R8 Coupé V10 plus „selection 24h“, tak zní celý název limitované série vrcholného sportovního modelu Audi. Část v uvozovkách (které jsou součástí oficiálního označení) neodkazuje na vytrvalostní závod v Le Mans, ale na Nürburgringu.

Nürburgring v pohoří Eifel na západě Německa je závodní trať jako žádná jiná. Přes 20 kilometrů dlouhá, úzká, nebezpečná a opředená legendami. Závodník formule 1 Jackie Stewart ji kdysi nazval „zeleným peklem“ a Niki Lauda zde málem přišel o život při nehodě, která ho nadosmrti poznamenala. „Velké“ závody se na původní Severní smyčce Nürburgringu nejezdí už od 80. let, kdy byla trať definitivně prohlášena za příliš nebezpečnou a vedle vznikl moderní okruh.

Barevná kombinace odkazuje na závodní R8 LMS

Na „Nordschleife“ se nicméně pravidelně konají extrémně populární jízdy pro veřejnost, automobilky na ní testují nové modely a jezdí se tam vytrvalostní závody série VLN včetně čtyřiadvacetihodinovky. Do ní Audi před rokem poprvé vyslalo model R8 LMS – a debut skončil vítězstvím. Nová limitovaná edice silničního modelu R8 je oslavnou připomínkou tohoto úspěchu.

Série ‚selection 24h“ vychází z modelu Audi R8 Coupé V10 plus. Oproti němu má navíc exteriérový paket aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, speciální 20palcová kovaná kola a tříbarevný lak odkazující na závodní vůz. Rozšířená standardní výbava obsahuje celokožené čalounění, potah stropu z Alcantary, laserové světlomety nebo adaptivní tlumiče pérování Audi magnetic ride.

V limitované sérii vznikne jen 24 kusů, cena přesahuje šest milionů

Technika odpovídá standardnímu modelu V10 plus. Desetiválcový motor o objemu 5,2 l dosahuje výkonu 449 kW (610 k) a umožňuje autu vyvinout rychlost až 330 km/h. Audi tvrdí, že R8 V10 plus je nejvýkonnější a nejrychlejší model v historii značky.

Limitovaná série bude skutečně exkluzivní, automobilka plánuje vyrobit pouze 24 aut. Pořadové číslo konkrétního kusu v sérii nebude uvedeno na plaketě v kokpitu, jako se to většinou dělává, ale na osvětlených prahových lištách z uhlíkových vláken. Cena pro český trh nebyla zatím zveřejněna, v Německu má Audi R8 V10 plus „selection 24h“ stát 229 000 eur (v přepočtu přibližně 6,19 milionu korun).


Čtěte dále:

Supersilný diesel v novém Audi SQ7 si pomáhá unikátním „elektrickým turbem“

Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče