Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Satelity místo billboardů: ruský startup chystá reklamní kampaně na noční obloze

Adam Štěpánek 09. ledna, 17:58  -  stp
09. ledna, 17:58

Ruský startup StartRocket plánuje za pomoci malých satelitů zobrazovat obrovské reklamy přímo na nočním nebi. Považuje to za další přirozený krok v reklamní branži. Očekávanou kritiku odráží mimo jiné tím, že reklama bude vidět vždy jen několik minut.

StartRocket hodlá do výšky 400 až 500 kilometrů vynést malé satelity (cubesats), jejichž pomocí bude na noční obloze zobrazovat obří reklamy. Ukázku této technologie představil v propagačním videu, na kterém prezentuje například loga McDonald’s či KFC.

„Vládnou nám značky a velké události,“ řekl šéf projektu Vlad Sitnikov webu Futurism. „Super Bowl, Coca-Cola, brexit, olympijské hry, Mercedes, FIFA. Ekonomika je krevním oběhem společnosti a zábava a reklama jejím srdcem. Budeme žít ve vesmíru a lidstvo tam začne dostávat svou kulturu,“ doplnil.

Startup plánuje zahájení projektu na příští rok, v roce 2021 už by chtěl spustit kampaně. Cenu pro klienty zatím nechtějí Rusové specifikovat, věří však, že velké značky budou mít zájem.

Podle Randy Segalové, právničky zaměřující se na vesmír a satelity, je projekt od StartRocket sice technologicky proveditelný, může však narazit u regulátorů. Hlavním problémem pro společnost může být vyvrácení rizik pro leteckou dopravu.


Přečtěte si: Vědecké počiny roku 2018, které vás udiví


Kromě právních překážek může ruský startup očekávat i velkou vlnu nevole veřejnosti, které se nebude líbit uzurpování hvězdné oblohy pro komerční účely. Představitelé společnosti se ale předpokládané kritice brání. Poukazují například na událost z loňského roku, kdy jedna společnost z Nového Zélandu vyvezla do vesmíru disko kouli, čímž rozezlila vědeckou obec.

Stejně jako zmíněná disko koule, i reklamy od StartRocket by nebe ozářily jen na pár minut. „Vědci si zatím mohou odskočit na záchod nebo na kafe,“ vzkazuje Alexej Skorupskij, další z členů týmu. „Vyvíjíme nové médium. Při začátku televizního vysílání všichni reklamy nesnášeli,“ připomněl.

Dále čtěte:

Hi-tech obojky, psí Airbnb. Nové technologie oslovují i pejskaře

Revoluce v navigaci nabírá na síle. Třem slovům místo adresy věří Daimler i DB Schenker

Když robot maluje. Uhodnete, který obraz vytvořila umělá inteligence?


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Auta
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Test Alfa Romeo Giulia QV: Skvělá, ale není pro každého
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče