Budoucí čtvrtý železniční koridor z Prahy do Českých Budějovic a dál do rakouského Lince nepovede přes Český Krumlov, ale přes Kaplici. Shodli se na tom jihočeští zastupitelé. Proti nové železnici přes Krumlov protestovalo deset měst a obcí v regionu. Stavba koridoru by měla začít po roce 2016.
Budoucí čtvrtý železniční koridor z Prahy do Českých Budějovic a dál do rakouského Lince nepovede přes Český Krumlov, ale přes Kaplici. Shodli se na tom jihočeští zastupitelé. Proti nové železnici přes Krumlov protestovalo deset měst a obcí v regionu. Stavba koridoru by měla začít po roce 2016.
Trať měla původně osm variant, které se dělily na kaplickou a krumlovskou větev. Převážily návrhy na trasu kolem Kaplice, kde už vede železnice z Českých Budějovic do Horního Dvořiště. Jihočeský kraj si před časem nechal zpracovat i odbornou studii. Tým projektantů se přiklonil na stranu právě kaplické varianty. Krumlovská by totiž byla o 11 miliard korun dražší, protože musí na dvou místech překlenout Vltavu. Navíc potřebuje o 14 tunelů více. Levnější, kaplická trasa, přijde na 21 miliard.
Obce na Českokrumlovsku upřednostnění trasy kolem Kaplice vítají. Železnice poblíž Krumlova by podle nich výrazně narušila krajinu, zejména kaňonovité údolí Vltavy se zalesněnými svahy.
Koridor propojí Prahu s Budějovicemi a vést by měl až do rakouského Lince. Dvoukolejná trať z Prahy na jih Čech zvýší rychlost vlaků až na 160 kilometrů za hodinu. Z Budějovic do Lince nyní soupravy jezdí maximálně 70 kilometrů, na rakouské straně 90 kilometrů v hodině. Rychlíky nyní úsek České Budějovice - Linec absolvují za dvě hodiny čtyřicet minut, auto asi za hodinu a půl. Navrhované vylepšení trati by zrychlilo cestu na jednu hodinu.