Na trhu jsou sotva šest let, přesto se jim za tu dobu podařilo skrze investice nabrat už tolik peněz, že se mohly vydat dobýt půlku Evropy. A nyní získávají další.
Řeč je o českých menstruačních kalhotkách Snuggs, které ve spolupráci s odborníky z Technické univerzity v Liberci vyvinuli Linda Šejdová a Tomáš Zahradník a které si po uzavření dalšího investičního kola přišly na dodatečných 130 milionů korun. Ty jim opět poslala amsterdamská společnost TripleB, za níž stojí potomci slavného obuvníka Tomáše Bati Thomas G. Bata, Thomas A. Bata a Charlotte Bata-How.
Nově získaná peněžní podpora zároveň znamená, že co se investic týče, překonaly Snuggs již 300milionovou hranici. Což z nich zároveň činí nejlépe financovanou značku ve svém oboru napříč celým starým kontinentem. Historicky do ní své peněžní prostředky vložily společnosti jako Wood & Company, Nation 1 i zmíněný TripleB. Opomenou však nelze ani bývalého majitele Vivantisu Martina Rozhoně.
Posílení na hlavních trzích i expanze
Získané peníze budou směřovat na posílení pozice na hlavních trzích, kde již značka získala signifikantní podíl. Jmenovitě půjde o Německo, Rakousko, Nizozemsko a Velkou Británii. „Oportunisticky budeme případně přidávat i další trhy. Chceme letos také uvést hodně nových produktů a kolekcí, ale zatím bych nerada prozrazovala detaily,“ popisuje další plány Šejdová, podle které nyní firma vyhodnocuje příležitosti po celém světě.
Že se Snuggs skutečně daří, potvrzují mimo jiné výsledky za rok 2024. V něm obrat společnosti dosáhl více než půl miliardy korun s pozitivním EBITDA. Startup nicméně zažívá rychlý a kontinuální růst již od svého založení, neboť od té doby dokázal přilákat přes 700 tisíc zákaznic, prodal více než tři miliony produktů a expandoval na sedm trhů. Ženy dnes jeho produkty najdou v téměř třech tisících maloobchodních prodejnách včetně drogerií a supermarketů. „V Česku jsou naše kalhotky k dostání například v řetězcích jako dm drogerie, Rossmann, Teta a Kaufland,“ doplňuje Šejdová.
Opravdový gamechanger
Že chce vytvořit firmu s globálním přesahem, věděla Šejdová už od samého začátku. Nejdříve sbírala zkušenosti v marketingu pro startupy, pak si jeden takový ve svých 23 letech sama založila. Cílem přitom nebylo nic jiného než zcela přepsat narativ kolem menstruace: „Říkala jsem si, že si v dnešní době zasloužíme lepší produkt. Tampony a vložky jsou nepohodlné, nespolehlivé a spojené se studem.“
Během dvou následujících let se jí podařilo vyvinout prémiové menstruační kalhotky, které dnes vznikají z ekologických pletenin a gumiček. Ty pocházejí výhradně od evropských dodavatelů. A díky opakované použitelnosti mají zároveň i mnohem menší dopad na životní prostředí než běžné produkty.
Ke spolupráci tehdy Linda přizvala textilní inženýry a špičkové designéry prestižních značek, jako je londýnský brand Agent Provocateur. Chtěla vytvořit pohodlné a zároveň atraktivní střihy. Důkazem, že jejich design kalhotek u zákaznic uspěl, je například poslední kolekce Hugger Iconic, jež byla vyprodána do dvou týdnů od uvedení na trh.
„Když si představím, že si mohu vybrat mezi ošklivým, transakčním produktem a našimi stylovými a pohodlnými kalhotkami Hugger Iconic nebo něčím z naší krajkové kolekce, rozdíl je to neuvěřitelný. Vidím u našich zákaznic, že tohle je opravdový gamechanger,“ uzavírá Šejdová.