Menu Zavřít

Soupeř nikdy nespí

Autor: Euro.cz

MARKETING V PRAXIMonitoring konkurence je jedním z nejdůležitějších nástrojů, který může pomoci úspěšné firmě udržet si pozici na trhu, nebo začínající firmě najít nedostatky u konkurence a zaměřit se na ně ve svých podnikatelských záměrech. To samozřejmě platí i pro malé a střední společnosti.

MM26_AI

MARKETING V PRAXI

Monitoring konkurence je jedním z nejdůležitějších nástrojů, který může pomoci úspěšné firmě udržet si pozici na trhu, nebo začínající firmě najít nedostatky u konkurence a zaměřit se na ně ve svých podnikatelských záměrech. To samozřejmě platí i pro malé a střední společnosti. Otázka tedy nezní proč, ale hlavně jak. Nejlepší cestou, jak ocenit konkurenci, je tak zvaný mystery shopping, tedy předstírat, že sami máme o využití služeb konkurence zájem a porovnat jejich nabídku, ceny, servis, garance a další s nabídkou naší. To je možné hned několika způsoby. V případě maloobchodu stačí jednoduše zajít do prodejny konkurenta a nechat se obsloužit jako pravý zákazník. Sami se pak můžeme vyvarovat zjištěných chyb, naopak dobré nápady lze třeba ještě vylepšit. Dalším způsobem, jak odhadnout konkurenci, je telefonní či internetový průzkum, který se vyplatí především v masivnějším měřítku. Skvělé srovnání nabízejí návštěvy veletrhů a výstav v oboru, neboť se tam prezentuje to nejlepší ze současné nabídky a vnímavému oku se podaří odhadnout i nastupující trendy budoucnosti. Samozřejmostí zůstává průběžné sledování tiskové inzerce obchodních rivalů a jejich propagačních materiálů. A co je nejdůležitější: nejlepší obrázek o svých silných a slabých stránkách získáte rozhovorem se zákazníky, zejména konkurenčních firem.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek