Menu Zavřít

Škodí dobrému jménu

6. 12. 2005
Autor: Euro.cz

Tvrzení pojišťovny EGAP je problematické a neetické

WT100

Projednávaná novela zákona o pojišťování a financování vývozu se státní podporou, která má stanovit podmínky privatizace takzvané komerční části státní pojišťovny EGAP, obsahuje návrhy ustanovení, jež mohou posunout český trh úvěrového pojištění velmi diskutabilním směrem. Z pozice zástupce jednoho z největších hráčů na tuzemském i světovém trhu uvěrového pojištění si dovolím tvrdit, že v řadě případů jde o změny, které jsou na jiných již rozvinutých trzích přinejmenším neobvyklé. Stejně tak musím považovat za neobvyklé a někdy až paradoxní některé argumenty, kterými jsou navrhované změny obhajovány. Například pan generální ředitel EGAP Pavol Parízek v článku Kdo mate Parlament? (EURO 49/2005) uvedl, že zamítnutí této diskutabilní novely by bylo „špatnou zprávou“ pro malé a střední podniky, které jsou pro „komerční úvěrové pojišťovny nezajímavé“.

Paradox značky EGAP.

Euler Hermes Čescob, úvěrová pojišťovna, a. s., je členem největší světové skupiny úvěrových pojistitelů a s tradicí více než sto let činnosti v sobě zahrnuje veškeré moderní prvky úvěrového pojištění nejen v oblasti tržně zajistitelných rizik. A pojištění malých a středních podniků je samozřejmou součástí nabídky téměř ve všech zemích, ve kterých skupina působí. Kritéria jsou nastavena tak, aby bylo možné uspokojit i tyto firmy s pokud možno co nejmenším obratem.
Tato nabídka pro malé a střední podniky je zjednodušená z hlediska administrativní náročnosti pro klienta a pojišťovnu a vzhledem k tomu, že jde o nabídku v rámci skupiny, lze se s ní setkat od Kanady, přes Velkou Británii, Francii, Nizozemsko, Itálii a pochopitelně i Českou republiku. Ve většině případů se jde o společnou nabídku s financujícími institucemi a spolupráce již nyní odpovídá pravidlům Evropské unie. Tvrzení, že pro komerční pojišťovny jsou malé firmy ekonomicky nezajímavé, a proto je často buď odmítají, nebo jim nabízejí pojištění za takové sazby, které jsou pro ně cenově nedostupné, považujeme za problematické, neetické a přímo poškozující dobré jméno a pověst naší firmy na českém trhu úvěrového pojištění.
Až paradoxně tento argument zní ve světle faktu, že toto komerční pojištění malých a středních firem samozřejmě nabízí také sama nově založená Komerční úvěrová pojišťovna EGAP. Tedy dceřiná společnost firmy, jejíž vrcholný představitel takovouto argumentaci používá.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).