Menu Zavřít

Šéf Delmartu: Mnoho spotřebitelů už kvalitní potraviny nepozná

16. 8. 2017
Autor: Delmart.cz

Český obchodní řetězec s kvalitními potravinami Delmart otevře letos další supermarket v pražském nákupním centru Quadrio. V expanzi chce dále pokračovat, celkem plánuje přes 20 obchodů. Nyní má čtyři. Společnost letos očekává obrat 300 milionů korun. Český potravinářský průmysl trpí nedostatkem kvalitních a pružných středně velkých výrobců. Mnoho spotřebitelů už kvalitní potraviny nepozná, tvrdí majitel společnosti Dušan Mrozek.

Delmart připravuje také spuštění vlastního e-shopu. V současnosti provozuje prodejny o velikosti 100, 250 a 500 m2. „Neplánujeme větší koncept, protože kupní síla obyvatel neumožňuje provozovat větší koncepty, aniž bychom dělali kompromisy v kvalitě,“ uvedl Mrozek, bývalý předseda představenstva české pobočky řetězce Marks & Spencer.

Verbálně se ke kvalitním potravinám podle něj hlásí většina zákazníků, v reálném životě je jich podstatně méně. „Kvalitní potraviny jsou dražší, pro určitou skupinu zákazníků nehraje kvalita potravin velkou roli a mnoho zákazníků kvalitu nepozná, protože jsou ovlivněni dlouhodobou spotřebou potravin 'vybavených' různými nahrážkami a chuťově si na ně již zvykli,“ řekl Mrozek.

Zákazníci mají podle něj největší zájem je o tu část sortimentu, kterou firma sama vyrábí - a to pečivo z firemní pekárny v Čestlicích a jídla určeného na odnos sebou. „Důvodem je skutečnost, že k výrobě našeho pekárenského sortimentu používáme nejkvalitnější suroviny - francouzskou mouku pro výrobu baget, přepuštěné máslo pro smažení koblih, biotvaroh na koláče, ořechové náplně, apod. Žádné palmové oleje a ztužené tuky,“ řekl Mrozek.


Zabiják, nebo přírodní produkt? Cukrovarníci se brání tažení proti sladkému

Cukr je novým strašákem civilizace.


Delmart kvůli velkému zájmu chystá rozšíření výrobních kapacit v Čestlicích a připravuje výrobu vlastního sushi a rozšíření sortimentu lisovaných šťáv.

České potraviny tvoří přibližně polovinu sortimentu řetězce. Podle šéfa Delmartu trpí bohužel český potravinářský průmysl nedostatkem kvalitních, a pružných středně velkých výrobců. „Jsou produktové kategorie, kde v Česku výrobce, který by odpovídal našim kvalitativním požadavkům, nenajdeme. Našim záměrem je prodávat co největší podíl sortimentu pod naší vlastní značkou, na což není české potravinářství dostatečně vybavené a flexibilní - bohužel,“ řekl Mrozek.

EBF24

Podle šéfa Delmartu řetězec nepředstavuje pro zavedené řetězce přímou konkurenci, je jejich doplněním. „O vstupu na zahraniční trhy aktuálně neuvažujeme, o vstupu investora do společnosti budeme uvažovat v případě potřeby urychlit rozšiřování obchodní sítě,“ dodal šéf řetězce. Typický zákazník Delmartu podle něj žije ve městě a vyznává moderní životní styl.

Dále čtěte:

O lančmítu a lidech

Megafarmy zajišťují levné maso. Je ale plné antibiotik

Miliardáři z Mall Group kupují online supermarket Košík.cz


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).