Dovolená, zážitky, ale i relax a dobré jídlo. Chuť Čechů utrácet za volnočasové aktivity je zpět a jejich prodejci a zprostředkovatelé si mohou mnout ruce. A také tak činí.
Společnost Slevomat Group, pod niž spadají slevové portály Slevomat.cz a Zlavomat.sk, hlásí, že čistý zisk skupiny za loňský rok dosáhl částky 258 milionů korun při 12procentním meziročním nárůstu tržeb. To v absolutních číslech znamená částku necelých pět miliard korun.
„Touha po cestování neustále roste a naše výsledky to dokazují. Věřím, že v roce 2025 tomu nebude jinak, už nyní totiž pro naše zákazníky připravujeme nové destinace a lákavé nabídky,“ nechal se slyšet výkonný ředitel celé skupiny Tomáš Braverman, který se této pozice ujal vloni v červenci a který předtím dlouhých 10 let šéfoval Heurece.
Vedení Slevomatu doplnilo, že takzvaná EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla vloni sumy 291 milionů korun. Loňských výsledků přitom společnost dosáhla především díky aktivitě na domácím trhu, kde realizovala celkem 80 procent všech svých příjmů. Pětina pak připadla na slovenský Zlavomat.
Všude dobře, doma nejlíp
Co se jednotlivých segmentů týče, stejně jako dříve i vloni táhla Slevomat Group dopředu především poptávka lidí po cestování. A to jak v rámci Česka, tak v zahraničí. Mezi nejoblíbenější dovolenkové destinace patřily vedle tuzemska především sousední Slovensko, Rakousko a Polsko.
„Stále více Čechů se za víkendovými wellness pobyty i delší dovolenou vydává na polskou stranu hor. Tamní nabídka cenově konkuruje té české a vybavení hotelů je často na vyšší úrovni. V létě k tomu navíc očekáváme, že nově spuštěný vlakový spoj k Baltu tuto poptávku ještě posílí,“ uvedl Braverman s tím, že konkrétně položka cestování se na loňských tržbách společnosti podílela ze 70 procent.
Novým hitem jsou hotely pro dospělé
Z nejnovějších výsledků Slevomatu vyplývá, že vedle již zmíněných relaxačních a gastronomických zážitků měli lidé v uplynulém roce velký zájem také o vlastní seberozvoj. Důkazem budiž fakt, že se poměrně často pídili například po uměleckých kurzech.
V kurzu byly rovněž únikové hry či vstupy do zábavních parků pro děti. Stejně tak si ale uživatelé Slevomatu dokázali najít čas i na sebe a své partnery, což pro změnu dokládá rostoucí poptávka po takzvaných adults-only hotelech neboli hotelech pro dospělé.