Menu Zavřít

Rok 2024 byl pro Lentiamo jedním z nejúspěšnějších za dekádu, tržby vzrostly na 921 milionů korun. Letos chce firma překonat miliardu

Autor: Lentiamo
  • V roce 2024 se český prodejce péče o oči Lentiamo dostal v tržbách na více než 900 milionů korun, blízkou miliardu chce pokořit letos
  • Dařilo se kategorii dioptrických brýlí, brýlí na čtení i kontaktních čoček. Přibývají také noví zákazníci a roste loajalita těch stávajících
  • K letošním prioritám patří rozšíření portfolia privátních značek, zefektivnění interních procesů a další vylepšení zákaznické zkušenosti

Zájem o brýle je na vzestupu. Však je také nosí necelá polovina lidí v Česku a další asi desetina pak používá čočky. Konkurence mezi prodejci v segmentu péče o oči ovšem roste jakbysmet, a prosadit se je tak čím dál těžší. Českému Lentiamu se to každopádně zatím daří, o čemž svědčí i výsledky za loňský rok.

Uplynulých 12 kalendářních měsíců se v případě této firmy zařadilo mezi ty nejlepší za celou jednu dekádu. Společnosti se podařilo zvýšit tržby o devět procent na 921 milionů korun, a tak nyní po právu vyhlíží svoji první miliardu. Tu hodlá překonat již letos.

Nejvíce loni rostly kategorie dioptrických brýlí, brýlí na čtení i kontaktních čoček, kde se nám daří jak získávat nové zákazníky, tak zvyšovat loajalitu těch stávajících,“ hodnotí rok 2024 šéf Lentiama Jiří Urban s tím, že nejméně se naopak dařilo v segmentu brýlí počítačových. Poptávka po nich obecně poklesla, přičemž podobně tomu bylo i v kategorii slunečních brýlí.

Z internetu do kamenných prodejen

Do boje se zavedenými značkami vytáhlo Lentiamo, tehdy ještě pod původním názvem Vaše Čočky, v roce 2008. Cílem bylo zlepšit brýlový průmysl a udělat ho více prozákaznický. Firma začínala na internetu s kontaktními čočkami a příslušenstvím, postupem času se však její portfolio výrazně rozšířilo o sluneční brýle, dioptrické brýle či brýle na modré světlo. To vše bylo navíc doplněné o odborné poradenství a zákaznický servis. Nyní si mohou klienti vybírat z vyšších desítek značek napříč všemi možnými druhy brýlí.

Posun každopádně nastal i v oblasti prodejních kanálů. Dnes Lentiamo není jen e-shop, naopak k němu v posledních letech přibyly i kamenné prodejny, neboť fyzická zkouška a výběr vhodných brýlí je pro některé zákazníky zkrátka a dobře nepostradatelná. V roce 2019 otevřela firma svoji první optiku v Praze, o dva roky později následovalo Brno a posléze i Bratislava. A pokud by se našlo i další vhodné místo, hodlá vedení v tomto trendu pokračovat.

Rychle rostoucí Balkán

Co se jednotlivých trhů týče – přičemž těch je v současnosti již sedmnáct –, nejrychleji rostoucí zemí je v případě Lentiama aktuálně Rumunsko. „Zajímavý růst jsme zaznamenali také v Bulharsku, Řecku nebo Velké Británii. Stabilně nás pak drží dobrý výkon trhů, jako jsou Itálie, Česká republika, Slovensko, Německo a Rakousko, které tvoří zásadní podíl na našem obratu,“ uvádí Urban

Lentiamo chystá vlastní značku brýlí a investice do péče o zrak. Tržby společnosti loni vyrostly na 845 milionů
Přečtěte si také:

Lentiamo chystá vlastní značku brýlí a investice do péče o zrak. Tržby společnosti loni vyrostly na 845 milionů

Méně se tuzemskému prodejci dařilo ve Švýcarsku, Dánsku a Nizozemí, kde se nejvíce projevil propad v prodeji slunečních brýlí, v němž byla firma v předchozím roce velmi úspěšná. Zmíněný pokles ovlivnil hlavně vstup nových konkurentů a nízké ceny oblíbených modelů brýlí.

Ve jménu nových privátních značek

Lentiamo loni také zapracovalo na vylepšení zákaznické zkušenosti. Podařilo se to díky větší automatizaci, kterou umožnilo otevření nového logistického centra v Nové Bystřici na konci roku 2023. 

MM26_AI

Vše jde daleko rychleji, takže jsme některé pracovníky mohli přeřadit na jiné činnosti. Nové prostory nám navíc umožnily využívat nejnovější technologie, například odborně brousit skla přímo na skladě a zrychlit tak jejich dodání e-shopovým zákazníkům. Došlo také k obrovskému zkvalitnění kontroly kvality a naprosté minimalizaci chybovosti v objednávkách,“ pochvaluje si Urban.

Ve slovenském Eyerimu sází na kouzelné zrcadlo a učí lidi kupovat brýle online. Náš trh bude jen a jen růst, hlásají zakladatelé
Přečtěte si také:

Ve slovenském Eyerimu sází na kouzelné zrcadlo a učí lidi kupovat brýle online. Náš trh bude jen a jen růst, hlásají zakladatelé

V letošním roce Lentiamo plánuje kromě překročení již zmíněné miliardové hranice v tržbách rozšířit portfolio privátních značek, aby si mohli zákazníci vybírat kvalitní sortiment v různých cenových kategoriích. K ostatním prioritám patří zefektivnění interních procesů, jež ovlivňují rychlost inovací i spokojenost zaměstnanců, a další zlepšení zákaznické zkušenosti na webu i v kamenných optikách.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek