Menu Zavřít

Rok 2024 byl pro Lentiamo jedním z nejúspěšnějších za dekádu, tržby vzrostly na 921 milionů korun. Letos chce firma překonat miliardu

Autor: Lentiamo
  • V roce 2024 se český prodejce péče o oči Lentiamo dostal v tržbách na více než 900 milionů korun, blízkou miliardu chce pokořit letos
  • Dařilo se kategorii dioptrických brýlí, brýlí na čtení i kontaktních čoček. Přibývají také noví zákazníci a roste loajalita těch stávajících
  • K letošním prioritám patří rozšíření portfolia privátních značek, zefektivnění interních procesů a další vylepšení zákaznické zkušenosti

Zájem o brýle je na vzestupu. Však je také nosí necelá polovina lidí v Česku a další asi desetina pak používá čočky. Konkurence mezi prodejci v segmentu péče o oči ovšem roste jakbysmet, a prosadit se je tak čím dál těžší. Českému Lentiamu se to každopádně zatím daří, o čemž svědčí i výsledky za loňský rok.

Uplynulých 12 kalendářních měsíců se v případě této firmy zařadilo mezi ty nejlepší za celou jednu dekádu. Společnosti se podařilo zvýšit tržby o devět procent na 921 milionů korun, a tak nyní po právu vyhlíží svoji první miliardu. Tu hodlá překonat již letos.

Nejvíce loni rostly kategorie dioptrických brýlí, brýlí na čtení i kontaktních čoček, kde se nám daří jak získávat nové zákazníky, tak zvyšovat loajalitu těch stávajících,“ hodnotí rok 2024 šéf Lentiama Jiří Urban s tím, že nejméně se naopak dařilo v segmentu brýlí počítačových. Poptávka po nich obecně poklesla, přičemž podobně tomu bylo i v kategorii slunečních brýlí.

Z internetu do kamenných prodejen

Do boje se zavedenými značkami vytáhlo Lentiamo, tehdy ještě pod původním názvem Vaše Čočky, v roce 2008. Cílem bylo zlepšit brýlový průmysl a udělat ho více prozákaznický. Firma začínala na internetu s kontaktními čočkami a příslušenstvím, postupem času se však její portfolio výrazně rozšířilo o sluneční brýle, dioptrické brýle či brýle na modré světlo. To vše bylo navíc doplněné o odborné poradenství a zákaznický servis. Nyní si mohou klienti vybírat z vyšších desítek značek napříč všemi možnými druhy brýlí.

Posun každopádně nastal i v oblasti prodejních kanálů. Dnes Lentiamo není jen e-shop, naopak k němu v posledních letech přibyly i kamenné prodejny, neboť fyzická zkouška a výběr vhodných brýlí je pro některé zákazníky zkrátka a dobře nepostradatelná. V roce 2019 otevřela firma svoji první optiku v Praze, o dva roky později následovalo Brno a posléze i Bratislava. A pokud by se našlo i další vhodné místo, hodlá vedení v tomto trendu pokračovat.

Rychle rostoucí Balkán

Co se jednotlivých trhů týče – přičemž těch je v současnosti již sedmnáct –, nejrychleji rostoucí zemí je v případě Lentiama aktuálně Rumunsko. „Zajímavý růst jsme zaznamenali také v Bulharsku, Řecku nebo Velké Británii. Stabilně nás pak drží dobrý výkon trhů, jako jsou Itálie, Česká republika, Slovensko, Německo a Rakousko, které tvoří zásadní podíl na našem obratu,“ uvádí Urban

Lentiamo chystá vlastní značku brýlí a investice do péče o zrak. Tržby společnosti loni vyrostly na 845 milionů
Přečtěte si také:

Lentiamo chystá vlastní značku brýlí a investice do péče o zrak. Tržby společnosti loni vyrostly na 845 milionů

Méně se tuzemskému prodejci dařilo ve Švýcarsku, Dánsku a Nizozemí, kde se nejvíce projevil propad v prodeji slunečních brýlí, v němž byla firma v předchozím roce velmi úspěšná. Zmíněný pokles ovlivnil hlavně vstup nových konkurentů a nízké ceny oblíbených modelů brýlí.

Ve jménu nových privátních značek

Lentiamo loni také zapracovalo na vylepšení zákaznické zkušenosti. Podařilo se to díky větší automatizaci, kterou umožnilo otevření nového logistického centra v Nové Bystřici na konci roku 2023. 

Vše jde daleko rychleji, takže jsme některé pracovníky mohli přeřadit na jiné činnosti. Nové prostory nám navíc umožnily využívat nejnovější technologie, například odborně brousit skla přímo na skladě a zrychlit tak jejich dodání e-shopovým zákazníkům. Došlo také k obrovskému zkvalitnění kontroly kvality a naprosté minimalizaci chybovosti v objednávkách,“ pochvaluje si Urban.

Ve slovenském Eyerimu sází na kouzelné zrcadlo a učí lidi kupovat brýle online. Náš trh bude jen a jen růst, hlásají zakladatelé
Přečtěte si také:

Ve slovenském Eyerimu sází na kouzelné zrcadlo a učí lidi kupovat brýle online. Náš trh bude jen a jen růst, hlásají zakladatelé

V letošním roce Lentiamo plánuje kromě překročení již zmíněné miliardové hranice v tržbách rozšířit portfolio privátních značek, aby si mohli zákazníci vybírat kvalitní sortiment v různých cenových kategoriích. K ostatním prioritám patří zefektivnění interních procesů, jež ovlivňují rychlost inovací i spokojenost zaměstnanců, a další zlepšení zákaznické zkušenosti na webu i v kamenných optikách.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek