Dovolil bych si nesouhlasit s tvr-zením v článku nazvaném Šéf Applu Jobs: kultem jablka ovlivnil svět, že Steve Jobs nikdy neměl zájem dostat své počítače do každé domácnosti a že se zaměřil na kvalitu místo kvantity.
Poté, co jsem o Jobsovi přečetl několik biografií a viděl několik filmů, myslím, že mohu argumentovat tím, že právě to bylo jeho předním cílem: počítač v každé americké domácnosti. Jeho první prodané počítače byly podomácku vyrobené takzvaně na koleně, v garáži jeho rodičů, kde „case“ těchto počítačů stavěl z dřevěných odřezků z místní pily. Zde se těžko dá mluvit o kvalitě, kterou tehdy představoval Jobsův úhlavní nepřítel IBM.
Jobs chtěl vést jakousi „válku“ tak, že nebude snobsky nabízet počítače jen několika vyvoleným (což podle jeho názoru dělalo IBM pro americkou vládu a armádu), ale nabídne tyto počítače každé domácnosti. Proto byl zpočátku i tak neúspěšný v hledání půjčky v bance. Nikdo jednoduše nechápal, proč by si obyčejní lidé měli koupit počítač a co by s ním dělali.
Naopak se mi velmi líbí, že jste napsali i o jeho stinných stránkách – „zlý Steve“.
Čtenář David Rektorys
reakce na článek v Profitu č. 28/2009