Menu Zavřít

Pokročilá práce s daty se cení. Česko-americký startup Dataddo uspěl v enterprise segmentu a je v zisku

Autor: Dataddo
  • Česko-americký startup Dataddo se prosazuje v oblasti enterprise a slaví mezinárodní úspěchy i posun do zisku
  • Díky zařazení do uznávaných žebříčků včetně Magic Quadrant od společnosti Gartner a kontinuálnímu zkvalitňování správy dat má tato platforma stále více poptávek od velkých korporací
  • Řadu klientů navíc Dataddo získává prostřednictvím spolupráce s cloudovými providery. Mezi nimi nechybí třeba Google Cloud či AWS

Po sedmi letech od svého vzniku je Dataddo, česko-americká platforma pro správu firemních dat, v černých číslech. Ba co víc, daří se jí růst o desítky procent a získávat nové klienty z enterprise segmentu, tedy velkých globálně působících firem. Zároveň společnost kontinuálně zvyšuje i objem transferovaných dat, díky čemuž se dostává do prestižních globálních žebříčků.

„Firma jako celek je v profitu. Meziročně jsme vyrostli o 85 procent hlavně díky tomu, že se nám daří získávat globální zákazníky,“ říká zakladatel česko-amerického startupu Petr Nemeth a pokračuje: „O tom, že jdeme správnou cestou, svědčí i fakt, že jsme aktuálně byli zařazeni mezi Honorable Mentions v Magic Quadrantu, který pravidelně sestavuje analytická společnost Gartner. Jedná se o nejrelevantnější report, kde jsme se v oblasti Data Integration Tools umístili vedle firem jako IBM, Google, Microsoft nebo Informatica.“

Nutno navíc podotknout, že nejde o první takové ocenění, neboť Garner na Dataddo upozorňuje dlouhodobě. Už v roce 2019 se platforma objevila v jeho žebříčku Cool Vendor v kategorii Data Management, kam se v rámci tohoto segmentu dostaly celkem jen tři firmy z celého světa.

Cesta k renomovaným klientům

Právě mezinárodní ocenění jsou jedním z důvodů, proč se Dataddu daří navazovat spolupráci s renomovanými společnostmi a postupně se tak přesouvat od malých a středních firem do zmíněného enterprise sektoru. Již v minulosti startup zajišťoval sběr, správu a distribuci dat pro Epic Games, LG nebo Ogilvy. Nyní na tuto spolupráci navazuje partnerstvím s několika společnostmi z prestižního žebříčku Fortune 500.

Jednou z nich je například francouzská kosmetická značka L'Oréal, která už dříve jeho služby využila pro svoji kanadskou pobočku. V současnosti ale propojuje celou její datovou síť. „Aktuálně se jedná o projekt napříč celou globální organizací. Stali jsme se součástí jejich strategické struktury, díky čemuž nás využívají desítky tisíc zaměstnanců jen v této jedné firmě,“ vysvětluje Nemeth. A dodává, že spolupráce zahrnuje přibližně 50 tisíc datových trubek.

Nová infrastrukturní role a práce na cloudových řešeních

Fakt, že nároky firem na práci s daty neustále rostou, přirozeně hraje Dataddu do karet, neboť je dokáže přenášet v obrovském objemu. Kapacitu kontinuálně zvyšuje, přičemž měsíčně už dosahuje velikosti jednoho petabajtu (tisíc terabajtů – pozn. red.). Navíc platí, že propojuje de facto již celý svět, jelikož zhruba 40 procent klientů má v Severní Americe, třetinu v Evropě a v nedávné době firma značně posílila také v Jižní Americe.

Česko-americké Dataddo si nadělilo předčasný dárek pod stromeček. Od Impulse Ventures získává v přepočtu přes 30 milionů korun
Přečtěte si také:

Česko-americké Dataddo si nadělilo předčasný dárek pod stromeček. Od Impulse Ventures získává v přepočtu přes 30 milionů korun

Současně s tím se však Nemeth a spol. snaží naplňovat novou infrastrukturní roli, která se nezakládá jen na objemu transferovaných informací, nýbrž také na možnosti škálování nebo zabezpečení pravidelných datových procesů. „Dataddo také drží vysoký standard z hlediska security. Všechny interní procesy jsou podrobovány pravidelným interním a externím auditům,“ zdůrazňuje Nemeth s odkazem na globálně uznávanou SOC2 certifikaci, jejímž držitelem je startup už několik let.

V neposlední řadě šéf Datadda připomíná, že jeho firma v minulosti úspěšně navázala spolupráci s celosvětově významnými poskytovateli cloudových služeb, jakými jsou například Google Cloud, AWS nebo Azure. Což mimo jiné znamená, že konektory českého startupu prošly jejich interní certifikací a naplno se staly součástí ekosystémů jednotlivých společností. Také si jejich prostřednictvím Dataddo otevřelo dveře k mnoha dalším mezinárodním zakázkám. „Výhodou je, že máme přístup k jejich klientům. Spolupracujeme tudíž na cosalesové úrovni,“ uzavírá Nemeth.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek