Starostku Lenku Novákovou jakoby ani 1650 metrů čtverečních
velká nemovitost nezajímala. „K nádraží jsem už řekla všechno,“ reaguje do
telefonu na dotaz týdeníku Euro, jak dlouho ještě se bude radnice snažit prodat
historickou výpravní budovu. „Dokud naše zastupitelstvo nerozhodne jinak,“
prohlásí starostka Moldavy nakonec.
Kdy ta chvíle přijde, nechce Nováková upřesnit. Teplická realitní kancelář, v jejíž nabídce leží památkově chráněné nádraží už několik měsíců, tak dvoupodlažní budovu s 23 pokoji za celkových 7,5 milionu nabízí dál.
Aktuální vývoj ukazuje, že rozhodnutí nového vedení
moldavské radnice z konce loňského roku - tedy zbavit se nádraží, které v roce
2016 obec odkoupila od Správy železnic za 3,23 milionu - zřejmě nebylo úplně
promyšlené. Je velmi pravděpodobné, že pokud by mělo k prodeji skutečně dojít,
realitní kancelář bude muset citelně snížit požadovanou cenu.
Jak ale zjistil týdeník Euro, vedení Moldavy začíná stále
víc zajímat obnovení česko-saského přeshraničního železničního provozu, o
kterém se v poslední době vede intenzivní jednání. Pokud by k projektu skutečně
došlo, radnice je podle několika zdrojů z regionu připravena prodej zastavit a
nádražní budovu si nechat.
Do té doby nebo do chvíle, než přijde nový majitel, mají cestující a turisté smůlu. V nádraží už nefunguje ani bufet s občerstvením a stavba, kde před druhou světovou válkou sloužil i spisovatel Adolf Branald, dál chátrá.