Prodej nových osobních aut v České republice propadl za první pololetí o 12 procent na 67 774 kusů. Zhruba 48procentní podíl na trhu měla mladoboleslavská Škoda Auto, která prodala 32 717 vozů, tedy o 11 procent meziročně méně.
Podle předsedy Svazu dovozců automobilů Lubomíra Tvardíka se trh nevyvíjí příliš příznivě, vstup do Evropské unie přináší nejistoty a zákazníci vyčkávají, l když velké firmy zřejmě nakupují automobily jako dříve, u menších podnikatelů či soukromníků se projevuje pokles. Nárůst zaznamenaly jen kategorie mini a sportovních vozů, naopak výrazný pokles se projevil u automobilů luxusních, terénních a vyšší střední třídy. Menší zájem zákazníků zaznamenali i dovozci ojetin. Za 1. pololetí 2004 bylo dovezeno více než 68 000 ojetých osobních automobilů, vloni to bylo 74 491 ojetin.
NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZNAČKY 1. POLOLETÍ 2004
ks rozdíl proti 2003 (%)
Škoda 32717 -11
VW 3864 -8
Ford 3465 12
Peugot 3248 -26
Reanult 3026 -34
Hyundai 2580 3,5
Toyota 2192 9
Citroen 2073 -23
Opel 1923 -46
Fiat 1560 -6
Zdroj: SDA