Slevové servery Leckteří obchodníci je mohou považovat za „kazitrhy“, serverům hromadného nakupování se přesto daří. Tři největší firmy poskytující hromadné slevy zákazníkům hlásí růsty tržeb. Nejlépe se dařilo jedničce a tuzemskému průkopníkovi této služby - Slevomatu. Během loňského roku firma zvýšila obrat o 73 procent na 758 milionů korun, tržby celé společnosti Slevomat Group dosáhly 2,35 miliardy korun.
Druhý největší slevový server Vykupto, v němž drží Slevomat podíl 40 procent, během roku 2012 tržby zdvojnásobil na 320 milionů. Třetí největší Zapakatel dosáhl tržeb 260 milionů korun, meziročně si polepšil o dvacet milionů.
Slevové servery tak dále rostou. Podle statistik portálu Slevín v Česku dosáhly celkově tržeb 2,9 miliardy korun a oproti roku 2011 si polepšily o 61 procent. Svůj byznys ale pomalu mění a díky zvyšujícímu se zájmu o zboží se čím dál více přibližují e-shopům.
„Soustředili jsme se především na rozšiřování nabídky zboží. V roce 2011 byl obrat ve zboží 41 milionů korun, v loňském roce vzrostl prodej více než pětinásobně,“ uvedl při sdělování výsledků zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr (na snímku).
Na další rozvoj se tuzemská jednička zaměřuje i letos, více klade důraz například na módu. Přesun zájmu hledačů slev od návštěv restaurací směrem ke zboží potvrzují i ostatní servery. „Dlouhodobě lze za největší taháky v naší nabídce označit značkové oblečení, módní doplňky, hodinky nebo elektroniku,“ tvrdí Tomáš Bátrla, jeden ze zakladatelů serveru Vykupto.
Obdobně to vidí i česká trojka, která jako konkurence zaznamenává sílící zájem o zájezdy a pobyty se slevou. Podle zástupců Zapakatelu, který obměnil svou manažerskou strukturu, se loni prodalo zhruba 65 tisíc poukazů na pobyty, což je meziročně o 20 tisíc více.