Veškerá technologie vyhodnocující stav trati je umístěna ve stanici Třebívlice. Když trhlinu či lom systém detekuje, dokáže prý i přesně určit místo, kde problém nastal. „Chytrá technologie dokonce umí predikovat některé poruchové stavy, takže servisní technici budou zasahovat před vlastní poruchou, a nedojde tak k omezení dopravy,“ doplnil mluvčí společnosti Jiří Dlabaja.
„Jakmile se podaří dořešit legislativní problémy, je v plánu, že po zjištění trhliny či lomu, případně i při detekování dalších poruchových stavů na trati, automaticky vzlétne dron, který poletí ve vymezeném letovém koridoru mimo pohyb lidí a automobilů, aby zjistil reálnou situaci,“ popsal dále Dlabaja s tím, že na trati tak již nebudou potřeba takzvaní pochůzkáři, kteří technický stav trati pravidelně kontrolují. Z legislativních důvodů se drony testují pod dohledem techniků.
Firma si od systému slibuje zejména zlevnění provozu celé tratě. „Jsem přesvědčen, že v diagnostice a automatizovaných reakcích na zhoršené parametry tratí je budoucnost zejména v plynulosti železniční dopravy,“ dodal Chrdle.