O autorovi| Jaroslav Havel, řídící partner Havel & Partners
Pojem inovace může mít pro různé lidi řadu významů a podob. Být inovativní v kontextu aktuální koronavirové krize nicméně především znamená být připravený a přizpůsobit se co nejrychleji a nejlépe změnám, a to i těm náhlým a nepředvídatelným. Krizi se zásadním dopadem do ekonomiky jsme na základě makroekonomických dat i historických zkušeností očekávali již delší dobu a zhruba před 18 měsíci jsme se na ni v naší kanceláři začali připravovat, a to zejména z hlediska doplnění portfolia našich služeb, technologií či důsledného finančního řízení. Když potom svět zasáhla pandemie, měli jsme na co navázat. Obratem jsme tak vytvořili odborný covid-19 tým čítající cca 25 kolegů, ze dne na den jsme plně přešli na vzdálené poskytování služeb, začali jsme nabízet online komplexní informační servis ke koronaviru, podílet se na krizové legislativě apod. zvýšenou efektivitu transformujeme do kvality našich služeb, a to bez nárůstu ceny. Naopak pro klienty postižené covidem-19 máme sníženou sazbu a speciální pro bono program. Ať už jsou ale naše služby sebevíc inovativní a odehrávají se stále častěji v online prostředí, jejich hnacím motorem je stále totéž - lidský faktor. Jeho součástí je špičková odbornost, disciplína, vysoké pracovní nasazení všech našich kolegů i ochota a schopnost být pro klienty vždy maximální oporou. A nejen pro ně. v celé kanceláři se zvedla obrovská vlna solidarity, téměř všichni pomáhají potrebným, ať už v rámci kanceláře, nebo sami za sebe. A
O autorovi| Jaroslav Havel, řídící partner Havel & Partners