Menu Zavřít

Blíží se návrat maxů? Boeing hledá lidi, kteří mu pomohou s jejich zprovozuschopněním

23. 8. 2019
Autor: čtk

Společnost Boeing zveřejnila na svých webových stránkách inzerát, v němž nabízí práci „zkušeným technikům“, kteří posílí její stavy v továrně v Moses Lake, kde jsou uzemněny desítky nedávno vyrobených strojů typu 737 MAX. Mělo by se jednat o plný, leč dočasný úvazek. S informací přišla agentura Reuters, a jakmile ji převzala světová média, začalo se ihned spekulovat o blížícím se návratu problematických letounů zpět na nebe.

Americký výrobce zprávu agentury potvrdil s tím, že vedení plánuje přijmout dokonce hned „několik stovek“ takovýchto zaměstnanců. Jejich pracovní zařazení sice blíže nespecifikoval, i tak se má ale všeobecně za to, že se bude jednat o lidi, kteří mu pomohou se zprovozuschopněním jeho nových strojů 737 MAX.

Inzerát Boeingu

Ty jsou již od letošního března po celém světě uzemněny v důsledku dvou závažných nehod, které si celkově vyžádaly životy 346 lidí.

Oficiální vyšetřování sice ještě u konce není, má se však za to, že příčinou obou havárií byl vadný senzor, který letadlu vysílal chybné informace o svém sklonu. V důsledku toho stroj automaticky přecházel na menší úhel náběhu, jinými slovy začal prudce klesat, což se v situaci krátce po vzletu ukázalo být jako osudné.

Už bezmála půl roku proto inženýři Boeingu pracují na přeprogramování systému MCAS, jenž má vyhodnocování sklonu na starosti. Původně měla být celá záležitost vyřešena během několika měsíců. Protože však bylo mezitím na inkriminovaných strojích objeveno ještě několik dalších problémů, k potřebnému posvěcení ze strany amerického úřadu pro civilní letectví (FAA) dosud nedošlo.

První cestující by se mohli svézt již v říjnu

Nábor nových zaměstnanců nicméně dává aerolinkám naději, že by se objednaných strojů mohly už brzy dočkat. Samotné vedení Boeingu očekává, že certifikační proces by se mohl uskutečnit během tohoto září. První pasažéři by se pak na jejich paluby mohli vrátit již v říjnu, respektive „začátkem čtvrtého kvartálu“, jak podle agentury Reuters v úterý zopakoval šéf americké společnosti Dennis Muilenburg.

Než se tak stane, budou muset všechny letouny 737 MAX projít důkladnou údržbou. Ta si vyžádá stovky hodin práce na každém z nich. Další hodiny pak budou vyčleněny pro instalaci vylepšeného systému MCAS.

Jakmile dá FAA strojům zelenou, čeká na inkriminovaná letadla přelet na letiště do severoamerického Seattlu a Everettu, kde má Boeing několik výrobních závodů. Teprve odtud se posléze konečně rozletí do celého světa ke svým novým majitelům, kteří na ně už několik dlouhých měsíců netrpělivě čekají, zatímco jejich zisky se pozvolna rozplývají jako kondenzační čáry na obloze.

Přečtěte si také:

WT100

Americká tragédie. Vzestup a pád společnosti Boeing

Létejte jako císař. Japonské vládní jumbo je na prodej

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).