Menu Zavřít

Bosonožka si vloni dokráčela pro rekordní růst. Letos hodlá český e-shop s barefootovou obuví vstoupit na první zahraniční trh

Zuzana Sovjáková Koubková
Autor: Bosonožka
  • E-shop Bosonožka, který se specializuje na barefootovou obuv, má za sebou další úspěšný rok. Poté, co v roce 2023 přesáhl jeho obrat hranici sta milionů korun, vloni přidal dalších osmatřicet
  • V roce 2024 na něm přibylo 11 nových značek obuvi. Šlo mimo jiné o známé brandy Altra či Tip Toey Joey, k nejprodávanějším pak patří Koel, Froddo a Beda
  • Rostoucí prodeje podpořilo také bezplatné vrácení zboží a další vylepšení servisu. Díky tomu tak Bosonožce přibývá řada věrných zákazníků

E-shop Bosonožka, který v roce 2015 založila Zuzana Sovjáková Koubková, když nemohla najít dostatečně pohodlnou obuv pro svého ročního syna, i nadále roste. Po překročení stomilionového obratu v roce 2023 vloni přidal dalších 36 procent, díky čemuž poskočil na úroveň 138 milionů. To jinými slovy znamená, že k pohodlnější a přirozenější chůzi svým zákazníkům pomohl v průměru každé čtyři minuty, a za celý rok tak prodal téměř 130 tisíc produktů.

Pro srovnání, podle aktuálních údajů Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) si Bosonožka vede lépe i ve srovnání s celým trhem. Český e-commerce sektor v roce 2024 rostl meziročně o pět procent, zatímco jeho obrat se zastavil na úrovni 194 miliard.

„Růst Bosonožky je důkazem, že kombinace kvalitního sortimentu, odborného poradenství a inovací dobře funguje. Ukazuje také, že naši zákazníci stále více hledají nejen produkty, ale záleží jim na tom, jak s nimi prodejce komunikuje a jaké nadstandardní služby jim nabízí,“ vysvětluje Sovjáková Koubková.

Další růst a expanze na zahraniční trh

Co se letošních plánů týče, má jich Bosonožka hodně – a nejsou malé. Čistě z byznysového hlediska je cílem pokračovat v tempu růstu a dál jej překonávat. Současně s tím chce e-shop v nejbližších měsících také otevřít první zahraniční trh, ačkoliv podrobnosti zatím nejsou veřejné. V neposlední řadě pak Sovjáková Koubková myslí pochopitelně i na samotné zákazníky a jejich spokojenost.  

„Chceme zlepšit servis, zefektivnit a zkrátit expedici. Prodlužujeme dobu, kdy jsme online a kdy jsme schopni poradit a pomoci lidem s výběrem i ve večerních hodinách. Plánujeme rozšířit sortiment o značky a modely, po kterých je poptávka,“ doplňuje pro Euro.cz podnikatelka.

Barefoot obuv pomáhá podpořit zdraví uživatelů

Popularita barefoot obuvi podle čísel Bosonožky neustále roste. Jde o boty, jejichž široká a prostorná špička umožňuje anatomicky správné rozložení prstů při chůzi. A díky tenké a flexibilní podrážce si může noha doslova ohmatávat povrch pod sebou, takže zlepšuje rovnováhu člověka a zároveň zásluhou nízké hmotnosti nijak nebrání v pohybu. Nejčastějšími zákazníky jsou proto rodiče, kteří je pořizují svým dětem. Ostatně, dětské boty se na prodeji e-shopu podílejí zhruba 70 procenty.

Sehnat pohodlné boty pro roční dítě bylo nemožné, a tak doma rozjela vlastní barefootový e-shop. Teď Bosonožka hlásí stomilionový obrat
Přečtěte si také:

Sehnat pohodlné boty pro roční dítě bylo nemožné, a tak doma rozjela vlastní barefootový e-shop. Teď Bosonožka hlásí stomilionový obrat

Zájem poslední dobou každopádně roste také u dospělých, kterých vloni bylo meziročně o celých 60 procent víc. A nutno zdůraznit, že mezi zákazníky, jichž měl e-shop v roce 2024 přes 140 tisíc, přibývají rovněž senioři, kteří oceňují především pohodlnost obuvi.

Nové značky i vylepšený servis

Co dalšího Bosonožka za uplynulých 12 kalendářních měsíců stihla? Tak například rozšířit sortiment e-shopu, když přibylo celkem 11 nových značek obuvi – mezi nimi i prestižní brandy jako Altra nebo Tip Toey Joey. Nechybí však ani v Česku a na Slovensku vyráběné značky jako Be Lenka, Peerko či Jonap.

„Zisk světoznámé sportovní obuvi Altra do naší nabídky je velký úspěch a letos máme v plánu přidávat další její modely. Podobně to platí o brazilské značce Tip Toey Joey, na jejímž vývoji se podílí hned několik odborníků z oboru podologie. Ta je v Česku exkluzivně jen u Bosonožky,“ dodává Sovjáková Koubková.

K nejprodávanějším značkám patří Koel, Froddo a Beda – tito tři výrobci skrze Bosonožku prodali přes 50 tisíc párů bot. S portugalským Koelem navíc e-shop spolupracuje i při zlepšování vlastností obuvi. Zpětná vazba od zákazníků napomohla změnit technologii výroby bot, aby se zvýšila jejich nepromokavost.

Prošlapaná podrážka ani ,žralok‘ už nejsou důvodem, proč házet boty do popelnice. Značka Keen spouští v Česku cirkulární obuvnictví
Přečtěte si také:

Prošlapaná podrážka ani ,žralok‘ už nejsou důvodem, proč házet boty do popelnice. Značka Keen spouští v Česku cirkulární obuvnictví

Rostoucí prodeje loni podpořilo i další vylepšení servisu, což potvrzuje fakt, že dvě pětiny zákazníků se k Bosonožce pravidelně vrací a nakoupili zde minimálně dvakrát. Zároveň přibyla možnost bezplatného vrácení zboží (zákazníci tak ušetřili přes 1,5 milionu korun) a vzrostl též počet dopravců. Zákaznická podpora funguje až do večerních hodin a díky novým skladovým kapacitám bylo 99 procent zásilek odesláno do 24 hodin od objednání.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek