E-shop Bosonožka, který v roce 2015 založila Zuzana Sovjáková Koubková, když nemohla najít dostatečně pohodlnou obuv pro svého ročního syna, i nadále roste. Po překročení stomilionového obratu v roce 2023 vloni přidal dalších 36 procent, díky čemuž poskočil na úroveň 138 milionů. To jinými slovy znamená, že k pohodlnější a přirozenější chůzi svým zákazníkům pomohl v průměru každé čtyři minuty, a za celý rok tak prodal téměř 130 tisíc produktů.
Pro srovnání, podle aktuálních údajů Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) si Bosonožka vede lépe i ve srovnání s celým trhem. Český e-commerce sektor v roce 2024 rostl meziročně o pět procent, zatímco jeho obrat se zastavil na úrovni 194 miliard.
„Růst Bosonožky je důkazem, že kombinace kvalitního sortimentu, odborného poradenství a inovací dobře funguje. Ukazuje také, že naši zákazníci stále více hledají nejen produkty, ale záleží jim na tom, jak s nimi prodejce komunikuje a jaké nadstandardní služby jim nabízí,“ vysvětluje Sovjáková Koubková.
Další růst a expanze na zahraniční trh
Co se letošních plánů týče, má jich Bosonožka hodně – a nejsou malé. Čistě z byznysového hlediska je cílem pokračovat v tempu růstu a dál jej překonávat. Současně s tím chce e-shop v nejbližších měsících také otevřít první zahraniční trh, ačkoliv podrobnosti zatím nejsou veřejné. V neposlední řadě pak Sovjáková Koubková myslí pochopitelně i na samotné zákazníky a jejich spokojenost.
„Chceme zlepšit servis, zefektivnit a zkrátit expedici. Prodlužujeme dobu, kdy jsme online a kdy jsme schopni poradit a pomoci lidem s výběrem i ve večerních hodinách. Plánujeme rozšířit sortiment o značky a modely, po kterých je poptávka,“ doplňuje pro Euro.cz podnikatelka.
Barefoot obuv pomáhá podpořit zdraví uživatelů
Popularita barefoot obuvi podle čísel Bosonožky neustále roste. Jde o boty, jejichž široká a prostorná špička umožňuje anatomicky správné rozložení prstů při chůzi. A díky tenké a flexibilní podrážce si může noha doslova ohmatávat povrch pod sebou, takže zlepšuje rovnováhu člověka a zároveň zásluhou nízké hmotnosti nijak nebrání v pohybu. Nejčastějšími zákazníky jsou proto rodiče, kteří je pořizují svým dětem. Ostatně, dětské boty se na prodeji e-shopu podílejí zhruba 70 procenty.
Zájem poslední dobou každopádně roste také u dospělých, kterých vloni bylo meziročně o celých 60 procent víc. A nutno zdůraznit, že mezi zákazníky, jichž měl e-shop v roce 2024 přes 140 tisíc, přibývají rovněž senioři, kteří oceňují především pohodlnost obuvi.
Nové značky i vylepšený servis
Co dalšího Bosonožka za uplynulých 12 kalendářních měsíců stihla? Tak například rozšířit sortiment e-shopu, když přibylo celkem 11 nových značek obuvi – mezi nimi i prestižní brandy jako Altra nebo Tip Toey Joey. Nechybí však ani v Česku a na Slovensku vyráběné značky jako Be Lenka, Peerko či Jonap.
„Zisk světoznámé sportovní obuvi Altra do naší nabídky je velký úspěch a letos máme v plánu přidávat další její modely. Podobně to platí o brazilské značce Tip Toey Joey, na jejímž vývoji se podílí hned několik odborníků z oboru podologie. Ta je v Česku exkluzivně jen u Bosonožky,“ dodává Sovjáková Koubková.
K nejprodávanějším značkám patří Koel, Froddo a Beda – tito tři výrobci skrze Bosonožku prodali přes 50 tisíc párů bot. S portugalským Koelem navíc e-shop spolupracuje i při zlepšování vlastností obuvi. Zpětná vazba od zákazníků napomohla změnit technologii výroby bot, aby se zvýšila jejich nepromokavost.
Rostoucí prodeje loni podpořilo i další vylepšení servisu, což potvrzuje fakt, že dvě pětiny zákazníků se k Bosonožce pravidelně vrací a nakoupili zde minimálně dvakrát. Zároveň přibyla možnost bezplatného vrácení zboží (zákazníci tak ušetřili přes 1,5 milionu korun) a vzrostl též počet dopravců. Zákaznická podpora funguje až do večerních hodin a díky novým skladovým kapacitám bylo 99 procent zásilek odesláno do 24 hodin od objednání.