Menu Zavřít

Zpracovatelé plateb Vantiv a Worldpay vytvoří světovou jedničku

9. 8. 2017
Autor: Profimedia.cz

Americký zpracovatel plateb Vantiv dnes předložil oficiální nabídku na převzetí konkurenční firmy Worldpay, která je jedničkou na britském trhu. Nabízená cena je osm miliard liber (téměř 231 miliard korun). Pokud se fúze uskuteční, z hlediska počtu transakcí vznikne největší společnost svého druhu na světě v hodnotě 29 miliard liber, jmenovat se má Worldpay.

Dohodu obě firmy sice oznámily už počátkem července, jednání se však protáhla jednak kvůli ohodnocení britské společnosti a také kvůli uvedení akcií na londýnskou burzu. Partneři se rovněž museli domluvit na záležitostech kolem řízení firmy a způsobu, jak uchovat pracovní místa v Británii.

Vantiv zaplatí za každou akcii společnosti Worldpay 3,97 libry. Kupní cena tak zahrnuje zhruba 23procentní prémii závěrečné hodnotě akcií na burze na počátku července, kdy byla dohoda oznámena. Původní ocenění britské firmy znělo 7,7 miliardy a 3,85 libry za akcii.

Podle nových podmínek budou mít akcionáři Worldpay v rukou 43 procent nově vzniklé společnosti (původní návrh zněl 41 procent), 57 procent připadne Vantivu. S primární emisí akcií vstoupí nová Worldpay na burzu v New Yorku, se sekundární v Londýně. Sídlit bude v americkém Cincinnati, mezinárodní činnost ale bude řízena z Británie. Nicméně záruku, že pracovních míst a zaměstnanců se fúze nedotkne, Británie nemá.

BRAND24

Spojením vznikne přední světový zpracovatel plateb v roční hodnotě zhruba 1,5 miliardy dolarů. To představuje 40 miliard transakcí ve 126 měnách prostřednictvím více než 300 platebních metod ve 146 zemích. Celkový čistý příjem bude podle Reuters přesahovat 3,2 miliardy dolarů.

Dále čtěte:

Bankovní revoluce: na scénu míří „virtuální operátoři“

Brusel spouští revoluci v platbách. A otevírá dveře kyberzločinu

Soumrak kartového byznysu? Visa a MasterCard mohou přijít o miliardy

Platební společnost Ingenico koupí konkurenční firmu Bambora


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).