Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Bohemia Energy: Z malé firmy mezi stovku největších

V roce 2005 první – a dnes v segmentu domácností a malých a středních firem největší…

Jablotron: Z půdy rodinného domku mezi renomované výrobce

Ryze česká technologická společnost s dvoumiliardovým obratem, vlastním vývojem i výrobou…

Česká zbrojovka a.s.: Nadnárodní firma s regionální odpovědností

Česká zbrojovka a.s. Uherský Brod je dlouhodobě nejdůležitější český výrobce a současně…

 Octavia Cup
Octavia Cup
Autor: Archiv

Zabrzděný Octavia Cup. V závodním poháru vozidel Škoda to dlouhodobě skřípe

Ondřej Stratilík 12. srpna 2017, 06:05  -  Ondřej Stratilík
 Octavia Cup
Octavia Cup
Autor: Archiv
12. srpna 2017, 06:05

Sezona měla mít už polovinu za sebou, ale neodjel se ještě ani jeden závod. Pohárové série patří k výkladním skříním automobilek. Renault má například svůj Clio Cup, Audi zase Sport TT Cup. Na přelomu tisíciletí si skvělou pověst mezi závodníky a sponzory vybudoval i Octavia Cup, který ale v roce 2011 zanikl.

Když proto loni soukromý promotér sérii oprášil, vzbudil velká očekávání. Jenže po problematickém průběhu loňské sezony se ta letošní ani nerozběhla kvůli závadám na upravených vozidlech Škoda Octavia RS.

„Auta odcházela jedno za druhým. Převodovky a diferenciály se měnily jako na běžícím pásu,“ vrací se do loňského roku Martin Jansa, majitel stáje Action Racing Mania. V seriálu má hned tři octavie. Za potíže prý mohla vadná řídicí jednotka, která ničila motor i převodovku.

Promotér Czech Motorsport se proto pustil do úprav všech vozidel. Jenže jak se práce protahovaly, postupně se odkládaly naplánované závody. Z ročníku 2017 se dosud neodjel ani jeden závod.

„Několik jezdců svou účast zrušilo, většina zůstala. Sponzoři nám svou přízeň zachovávají. Všechny dohody plníme,“ popisuje Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Czech Motorsport.

Jedním z partnerů je státní akciovka Česká energetická přenosová soustava (ČEPS). Přiznává, že rozpačitý (ne)průběh sezony ji netěší. „Předjímat, zda a za jakých okolností bude naše partnerství s pořadatelem pokračovat, by nebylo férové a v současné chvíli by šlo o pouhou spekulaci,“ nechce mluvčí Barbora Peterová prozradit, jak se bude kooperace vyvíjet dál.

Do krize se dostaly i samotné týmy. Například Martin Jansa mluví o fatální situaci. „Sponzoři do toho vstoupili, ale auto zatím nikam nevyjelo. Jejich reklama nebyla nikde prezentována a nebudou mít splněno. Proto někteří zastavili spolupráci“ přibližuje Martin Jansa. „Vzhledem k tomu,že mám v Octavia Cupu tři auta, nejde je jen tak vyhodit. Musím věřit, že se to rozjede,“ pokračuje.

Radši obětujme další závod

Od některých závodníků a lidí z branže zaznívá, že seriál se nemusel dostat do takhle razantních potíží, pokud by se na něm podílela i výrobní společnost Škoda Auto. Jenže automobilka nejeví zájem.

„S touto aktivitou nemáme nic společného, jedná se o čistě privátní projekt,“ reaguje Vítězslav Pelc z mladoboleslavské automobilky. „Vozy Octavia RS si úpravce a promotér pořizuje v rámci naší obchodní sítě za standardních podmínek,“ doplňuje.

Czech Motorsport od jara spolupracuje s německou firmou LMS Engineering. Pro vozy připravila nový řídicí hardware i software. Jestli se třetí srpnový víkend odjede závod na slovenském okruhu Slovakiaring, promotér a týmy rozhodli až po uzávěrce tohoto vydání.

Věhlasná série
Když se v roce 1998 na českých a středoevropských okruzích rozjel pohár Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup, bylo zaděláno na kvalitní sérii. Pohárem prošla řada později velmi úspěšných pilotů, řeč je například o Eriku Janišovi, který pak bodoval ve formulích a vytrvalostních závodech. Automobilka Škoda Auto ovšem v roce 2009 ze značkového poháru vycouvala, série pak fungovala ještě dva roky pod soukromým promotérem. Loni seriál znovu ožil, kvůli technickým potížím aut se letos ale zatím nejezdí.

„Pokud by ještě auto nebylo perfektně vyladěné, je lepší na Slovensko nejet,“ myslí si například pilot Tomáš Pekař, který v poháru reprezentuje stáj Carpek Service. „Radši obětujeme další závod, aby si to auto dobře sedlo,“ přidává se Jansa.

V původně sedmidílném kalendáři by zůstaly už jen čtyři termíny, z toho dvakrát by se jelo na autodromu v Mostě.

Josef Zajíček i přesto doufá, že si ve zbytku roku Škoda Octavia Cup napraví reputaci. A zároveň odmítá, že by kvůli letošní smůle pohár ukončil. „Se sezonami 2018 i2019 napevno počítáme. Držíme se původního plánu nabídnout jezdcům a týmům minimálně čtyři sezony,“ věří promotér.

Čtěte také:

Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati



Čtěte také

 Václav Havel

Havel byl nejlepším porevolučním prezidentem, myslí si více než polovina lidí. Zeman je nejhorší

Nejlepším prezidentem po roce 1989 byl podle mínění lidí Václav Havel. Jako nejlepšího ho…

před 2 hodinami

Události D1, archivní foto

Reakce na loňský kolaps: na dvou úsecích D1 bude zákaz předjíždění kamionů

Kamiony nebudou smět v zimě v případě špatného počasí nebo husté dopravy předjíždět na…

před 2 hodinami

Události Tuvalu

Nechte si své miliardy, vzkazuje malý ostrovní stát Číně a zůstává věrný Tchaj-wanu

Vrcholní představitelé tichomořského státu Tuvalu odmítli nabídku čínských firem na více…

před 3 hodinami

 Plagiát

Podvod na VŠ: o titul můžete přijít do tří let od obhajoby

Podvádění při studiu na vysoké škole se nemusí vůbec vyplatit. V novele vysokoškolského…

před 3 hodinami

 Premiér Andrej Babiš

Národní investiční plán chce vláda představit do Vánoc. Měl by zahrnovat 20 tisíc projektů

Vláda představí Národní investiční plán do Vánoc. Řekl to premiér Andrej Babiš (ANO),…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Nezávazná přihláška jako poukázka na potíže. Pozor na některé aukční firmy
Kde se žije důchodcům nejlépe?
Mimořádná okamžitá pomoc je jednorázová a nenároková dávka. Činit může až 51 150 Kč
Růst rodičovské 2020 - kompletní info
Kdo musí platit rozhlasové a televizní poplatky nejen v nájmu?
Auta
Elon Musk předvedl pick-up Cybertruck
Mercedes-Maybach GLS 600 je reakcí na Bentaygu a Cullinan. Zaměření na čínský trh nezapře
Taxikáři z Amsterodamu žalují Teslu. Vadí jim nespolehlivost aut
Test Mazda MX-5 30th Anniversary: Óda na radost
Třinecké hokejisty vozí unikátní autobus
Hry pro příležitostné hráče