Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

 Octavia Cup
Octavia Cup
Autor: Archiv

Zabrzděný Octavia Cup. V závodním poháru vozidel Škoda to dlouhodobě skřípe

Ondřej Stratilík 12. srpna 2017, 06:05  -  Ondřej Stratilík
 Octavia Cup
Octavia Cup
Autor: Archiv
12. srpna 2017, 06:05

Sezona měla mít už polovinu za sebou, ale neodjel se ještě ani jeden závod. Pohárové série patří k výkladním skříním automobilek. Renault má například svůj Clio Cup, Audi zase Sport TT Cup. Na přelomu tisíciletí si skvělou pověst mezi závodníky a sponzory vybudoval i Octavia Cup, který ale v roce 2011 zanikl.

Když proto loni soukromý promotér sérii oprášil, vzbudil velká očekávání. Jenže po problematickém průběhu loňské sezony se ta letošní ani nerozběhla kvůli závadám na upravených vozidlech Škoda Octavia RS.

„Auta odcházela jedno za druhým. Převodovky a diferenciály se měnily jako na běžícím pásu,“ vrací se do loňského roku Martin Jansa, majitel stáje Action Racing Mania. V seriálu má hned tři octavie. Za potíže prý mohla vadná řídicí jednotka, která ničila motor i převodovku.

Promotér Czech Motorsport se proto pustil do úprav všech vozidel. Jenže jak se práce protahovaly, postupně se odkládaly naplánované závody. Z ročníku 2017 se dosud neodjel ani jeden závod.

„Několik jezdců svou účast zrušilo, většina zůstala. Sponzoři nám svou přízeň zachovávají. Všechny dohody plníme,“ popisuje Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Czech Motorsport.

Jedním z partnerů je státní akciovka Česká energetická přenosová soustava (ČEPS). Přiznává, že rozpačitý (ne)průběh sezony ji netěší. „Předjímat, zda a za jakých okolností bude naše partnerství s pořadatelem pokračovat, by nebylo férové a v současné chvíli by šlo o pouhou spekulaci,“ nechce mluvčí Barbora Peterová prozradit, jak se bude kooperace vyvíjet dál.

Do krize se dostaly i samotné týmy. Například Martin Jansa mluví o fatální situaci. „Sponzoři do toho vstoupili, ale auto zatím nikam nevyjelo. Jejich reklama nebyla nikde prezentována a nebudou mít splněno. Proto někteří zastavili spolupráci“ přibližuje Martin Jansa. „Vzhledem k tomu,že mám v Octavia Cupu tři auta, nejde je jen tak vyhodit. Musím věřit, že se to rozjede,“ pokračuje.

Radši obětujme další závod

Od některých závodníků a lidí z branže zaznívá, že seriál se nemusel dostat do takhle razantních potíží, pokud by se na něm podílela i výrobní společnost Škoda Auto. Jenže automobilka nejeví zájem.

„S touto aktivitou nemáme nic společného, jedná se o čistě privátní projekt,“ reaguje Vítězslav Pelc z mladoboleslavské automobilky. „Vozy Octavia RS si úpravce a promotér pořizuje v rámci naší obchodní sítě za standardních podmínek,“ doplňuje.

Czech Motorsport od jara spolupracuje s německou firmou LMS Engineering. Pro vozy připravila nový řídicí hardware i software. Jestli se třetí srpnový víkend odjede závod na slovenském okruhu Slovakiaring, promotér a týmy rozhodli až po uzávěrce tohoto vydání.

Věhlasná série
Když se v roce 1998 na českých a středoevropských okruzích rozjel pohár Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup, bylo zaděláno na kvalitní sérii. Pohárem prošla řada později velmi úspěšných pilotů, řeč je například o Eriku Janišovi, který pak bodoval ve formulích a vytrvalostních závodech. Automobilka Škoda Auto ovšem v roce 2009 ze značkového poháru vycouvala, série pak fungovala ještě dva roky pod soukromým promotérem. Loni seriál znovu ožil, kvůli technickým potížím aut se letos ale zatím nejezdí.

„Pokud by ještě auto nebylo perfektně vyladěné, je lepší na Slovensko nejet,“ myslí si například pilot Tomáš Pekař, který v poháru reprezentuje stáj Carpek Service. „Radši obětujeme další závod, aby si to auto dobře sedlo,“ přidává se Jansa.

V původně sedmidílném kalendáři by zůstaly už jen čtyři termíny, z toho dvakrát by se jelo na autodromu v Mostě.

Josef Zajíček i přesto doufá, že si ve zbytku roku Škoda Octavia Cup napraví reputaci. A zároveň odmítá, že by kvůli letošní smůle pohár ukončil. „Se sezonami 2018 i2019 napevno počítáme. Držíme se původního plánu nabídnout jezdcům a týmům minimálně čtyři sezony,“ věří promotér.

Čtěte také:

Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati



Čtěte také

Události  Skládka - ilustrační foto

Návrhy odpadových zákonů: tisíce připomínek, žádný potlesk

Za extrémně dlouho připravované návrhy odpadových zákonů si ministerstvo životního…

před 4 hodinami

Události  Tanker - ilustrační foto

Napětí se stupňuje. Írán zadržel dva britské tankery

Írán v pátek zadržel v Hormuzském průlivu dva ropné tankery, jeden z nich plul pod…

před 6 hodinami

 Sociální služby, ilustrační foto

Financování péče o staré a potřebné se musí změnit. Jinak se stát nedoplatí

Aktuální spor o dofinancování sociálních služeb je obzvláště tvrdý. Zdá se, že jejich…

před 6 hodinami

 Jan Hamáček a Andrej Babiš odcházejí ze schůzky s prezidentem Milošem Zemanem v Lánech

Poslední zhasne. Kdysi hrdá značka „socdem“ je v troskách

Tak špatně na tom ČSSD nebyla třicet let. Tradiční české straně hrozí úpadek.

před 6 hodinami

 Logo ČSSD

Křížová cesta socialismu. První sociální demokraté by do pekla zřejmě poslali své nástupce

První sociální demokraté zažili jen šikanu a věznění. Dnes by jim nejspíš vadili víc…

před 6 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Kdy je možné vyplatit ze společnosti s ručením omezeným podíl na zisku?
Zrušili nebo zpozdili vám let? Požádejte o odškodné
Potíže s dodavatelem energií: Kde vám pomůžou?
Jaké doklady vyřídit při bourání starého domu?
Nemějte strach z předmanželské smlouvy
Auta
Bentley představuje Flying Spur v provedení First Edition.…
Je opravdu dieselový Mercedes stejně čistý jako elektromobil? Samozřejmě, že ne
Vstříc elektromobilitě. Británie chce zavést povinnost dobíjecí stanice do každého domu
Která značka má nejvěrnější zákazníky? Podle J.D. Power Lexus a Subaru
Chevrolet Corvette C8 má po premiéře. Zde je 8 věcí, které byste měli o „americkém Ferrari“ vědět
Hry pro příležitostné hráče