Zabrzděný Octavia Cup. V závodním poháru vozidel Škoda to dlouhodobě skřípe

Ondřej Stratilík 12. srpna, 06:05  -  Ondřej Stratilík
12. srpna, 06:05

Sezona měla mít už polovinu za sebou, ale neodjel se ještě ani jeden závod. Pohárové série patří k výkladním skříním automobilek. Renault má například svůj Clio Cup, Audi zase Sport TT Cup. Na přelomu tisíciletí si skvělou pověst mezi závodníky a sponzory vybudoval i Octavia Cup, který ale v roce 2011 zanikl.

Když proto loni soukromý promotér sérii oprášil, vzbudil velká očekávání. Jenže po problematickém průběhu loňské sezony se ta letošní ani nerozběhla kvůli závadám na upravených vozidlech Škoda Octavia RS.

„Auta odcházela jedno za druhým. Převodovky a diferenciály se měnily jako na běžícím pásu,“ vrací se do loňského roku Martin Jansa, majitel stáje Action Racing Mania. V seriálu má hned tři octavie. Za potíže prý mohla vadná řídicí jednotka, která ničila motor i převodovku.

Promotér Czech Motorsport se proto pustil do úprav všech vozidel. Jenže jak se práce protahovaly, postupně se odkládaly naplánované závody. Z ročníku 2017 se dosud neodjel ani jeden závod.

„Několik jezdců svou účast zrušilo, většina zůstala. Sponzoři nám svou přízeň zachovávají. Všechny dohody plníme,“ popisuje Josef Zajíček, předseda představenstva společnosti Czech Motorsport.

Jedním z partnerů je státní akciovka Česká energetická přenosová soustava (ČEPS). Přiznává, že rozpačitý (ne)průběh sezony ji netěší. „Předjímat, zda a za jakých okolností bude naše partnerství s pořadatelem pokračovat, by nebylo férové a v současné chvíli by šlo o pouhou spekulaci,“ nechce mluvčí Barbora Peterová prozradit, jak se bude kooperace vyvíjet dál.

Do krize se dostaly i samotné týmy. Například Martin Jansa mluví o fatální situaci. „Sponzoři do toho vstoupili, ale auto zatím nikam nevyjelo. Jejich reklama nebyla nikde prezentována a nebudou mít splněno. Proto někteří zastavili spolupráci“ přibližuje Martin Jansa. „Vzhledem k tomu,že mám v Octavia Cupu tři auta, nejde je jen tak vyhodit. Musím věřit, že se to rozjede,“ pokračuje.

Radši obětujme další závod

Od některých závodníků a lidí z branže zaznívá, že seriál se nemusel dostat do takhle razantních potíží, pokud by se na něm podílela i výrobní společnost Škoda Auto. Jenže automobilka nejeví zájem.

„S touto aktivitou nemáme nic společného, jedná se o čistě privátní projekt,“ reaguje Vítězslav Pelc z mladoboleslavské automobilky. „Vozy Octavia RS si úpravce a promotér pořizuje v rámci naší obchodní sítě za standardních podmínek,“ doplňuje.

Czech Motorsport od jara spolupracuje s německou firmou LMS Engineering. Pro vozy připravila nový řídicí hardware i software. Jestli se třetí srpnový víkend odjede závod na slovenském okruhu Slovakiaring, promotér a týmy rozhodli až po uzávěrce tohoto vydání.

Věhlasná série
Když se v roce 1998 na českých a středoevropských okruzích rozjel pohár Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup, bylo zaděláno na kvalitní sérii. Pohárem prošla řada později velmi úspěšných pilotů, řeč je například o Eriku Janišovi, který pak bodoval ve formulích a vytrvalostních závodech. Automobilka Škoda Auto ovšem v roce 2009 ze značkového poháru vycouvala, série pak fungovala ještě dva roky pod soukromým promotérem. Loni seriál znovu ožil, kvůli technickým potížím aut se letos ale zatím nejezdí.

„Pokud by ještě auto nebylo perfektně vyladěné, je lepší na Slovensko nejet,“ myslí si například pilot Tomáš Pekař, který v poháru reprezentuje stáj Carpek Service. „Radši obětujeme další závod, aby si to auto dobře sedlo,“ přidává se Jansa.

V původně sedmidílném kalendáři by zůstaly už jen čtyři termíny, z toho dvakrát by se jelo na autodromu v Mostě.

Josef Zajíček i přesto doufá, že si ve zbytku roku Škoda Octavia Cup napraví reputaci. A zároveň odmítá, že by kvůli letošní smůle pohár ukončil. „Se sezonami 2018 i2019 napevno počítáme. Držíme se původního plánu nabídnout jezdcům a týmům minimálně čtyři sezony,“ věří promotér.

Čtěte také:

Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati


Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít