Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Za každý litr 19 haléřů. CCS zaskočila firemní klienty eko poplatkem

David Tramba 16. března, 06:00  -  David Tramba
16. března, 06:00

Karetní společnost CCS připravila svým klientům nemilé překvapení. Začala jim účtovat ekologický poplatek ve výši 0,19 koruny za každý natankovaný litr nafty. Firmy a živnostníci, kteří dodatečný poplatek hradit nechtějí, jej musí aktivně odmítnout. Změna může dále posílit odchod klientely k levnějším poskytovatelům tankovacích karet.

Na první pohled to vypadá jako bohulibý počin. Společnost CCS se spolu s mateřskou společností FleetCor zapojila do mezinárodního programu Clean Advantage, který má za cíl snižovat emise oxidu uhličitého. CCS chce v rámci tohoto programu investovat například do zalesňování vhodných ploch v Krkonoších a Vysokých Tatrách. Tím chce až o 50 procent snížit uhlíkovou stopu, která vzniká spalováním nafty zakoupené prostřednictvím CCS karet.

Poněkud utajené provedení tohoto záměru však popudilo některé z dlouholetých klientů. Redakce webu Euro.cz má k dispozici vyúčtování, které za únor dostala jedna z firem. K běžnému měsíčnímu poplatku ve výši 430 korun přibyl ještě „Eko program“, za který si společnost CCS naúčtovala 170 korun. Nespokojená firma chce zůstat v anonymitě, protože zákazníci se ve smlouvě zavázali „neposkytnout třetím osobám informace získané v průběhu spolupráce s CCS nad rámec obvyklých informací.“ Za každé porušení tohoto ustanovení jim hrozí pokuta 10 tisíc korun.


Nechtěná kreditní karta ve schránce? Pochybný trik zkouší i dcera Komerční banky


Podle vyjádření CCS je její postup v pořádku. „Účast v programu jsme zprostředkovali našim klientům, kteří jsou od letošního února do programu zapojeni. Účast v programu je samozřejmě dobrovolná, záleží na rozhodnutí klienta, zda snažení CCS podpoří a v programu zůstane, nebo z něj vystoupí. Vystoupit z programu je možné i kdykoliv v jeho průběhu. Pro klienty je to možnost, jak bez administrativy či zařízení navíc zlepšit svoji propagaci směrem k obchodním partnerům či klientům,“ uvedla marketingová ředitelka CCS České společnosti pro platební karty Gabriela Gregorová.

Společnost CCS je již několik let terčem kritiky kvůli vysokým poplatkům. Ty se podle firemního ceníku pohybují v závislosti na výši odběru pohonných hmot od 0,43 do 1,40 koruny za litr. Stejně tak klienti platí poplatek za doručení daňového dokladu, za neaktivní kartu či změnu údajů na kartě.

Vlastníkem CCS je od roku 2006 americký poskytovatel firemních palivových karet FleetCor. Od té doby postupně zdražuje své služby. Velké řetězce čerpacích stanic - Benzina, Shell, OMV a další - reagovaly tím, že začaly zavádět vlastní tankovací karty. Provozovatelé kamionů dnes používají hlavně karty euroShell a EuroWAG. V posledních třech letech rychle na karetním trhu posiluje pozice také společnost Axigon, kterou vlastní spolumajitel TV Prima Vladimír Komár.

Přečtěte si také:

E5 a B7. Na českých pumpách se objeví nové značení paliva

Česko je bezkontaktní velmocí. Přes 90 procent transakcí proběhne bez dotyku



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 4.75

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Smutníte po G 500 4×4 „na druhou“? Brabus 700 je ještě extrémnější, exkluzivnější a ne o moc dražší
Právě vychází časopis Motocykl 12/2018
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Technologie
Mobilní banka Revolut získala bankovní licenci pro Evropu
Mobilní internet v zahraničí zlevní. Jak vypadá EU roaming v roce 2019?
Intel odhalil architekturu Sunny Cove pro procesory Ice Lake. A plán, co přijde po ní
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
Hry pro příležitostné hráče