Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Za každý litr 19 haléřů. CCS zaskočila firemní klienty eko poplatkem

David Tramba 16. března, 06:00  -  David Tramba
16. března, 06:00

Karetní společnost CCS připravila svým klientům nemilé překvapení. Začala jim účtovat ekologický poplatek ve výši 0,19 koruny za každý natankovaný litr nafty. Firmy a živnostníci, kteří dodatečný poplatek hradit nechtějí, jej musí aktivně odmítnout. Změna může dále posílit odchod klientely k levnějším poskytovatelům tankovacích karet.

Na první pohled to vypadá jako bohulibý počin. Společnost CCS se spolu s mateřskou společností FleetCor zapojila do mezinárodního programu Clean Advantage, který má za cíl snižovat emise oxidu uhličitého. CCS chce v rámci tohoto programu investovat například do zalesňování vhodných ploch v Krkonoších a Vysokých Tatrách. Tím chce až o 50 procent snížit uhlíkovou stopu, která vzniká spalováním nafty zakoupené prostřednictvím CCS karet.

Poněkud utajené provedení tohoto záměru však popudilo některé z dlouholetých klientů. Redakce webu Euro.cz má k dispozici vyúčtování, které za únor dostala jedna z firem. K běžnému měsíčnímu poplatku ve výši 430 korun přibyl ještě „Eko program“, za který si společnost CCS naúčtovala 170 korun. Nespokojená firma chce zůstat v anonymitě, protože zákazníci se ve smlouvě zavázali „neposkytnout třetím osobám informace získané v průběhu spolupráce s CCS nad rámec obvyklých informací.“ Za každé porušení tohoto ustanovení jim hrozí pokuta 10 tisíc korun.


Nechtěná kreditní karta ve schránce? Pochybný trik zkouší i dcera Komerční banky


Podle vyjádření CCS je její postup v pořádku. „Účast v programu jsme zprostředkovali našim klientům, kteří jsou od letošního února do programu zapojeni. Účast v programu je samozřejmě dobrovolná, záleží na rozhodnutí klienta, zda snažení CCS podpoří a v programu zůstane, nebo z něj vystoupí. Vystoupit z programu je možné i kdykoliv v jeho průběhu. Pro klienty je to možnost, jak bez administrativy či zařízení navíc zlepšit svoji propagaci směrem k obchodním partnerům či klientům,“ uvedla marketingová ředitelka CCS České společnosti pro platební karty Gabriela Gregorová.

Společnost CCS je již několik let terčem kritiky kvůli vysokým poplatkům. Ty se podle firemního ceníku pohybují v závislosti na výši odběru pohonných hmot od 0,43 do 1,40 koruny za litr. Stejně tak klienti platí poplatek za doručení daňového dokladu, za neaktivní kartu či změnu údajů na kartě.

Vlastníkem CCS je od roku 2006 americký poskytovatel firemních palivových karet FleetCor. Od té doby postupně zdražuje své služby. Velké řetězce čerpacích stanic - Benzina, Shell, OMV a další - reagovaly tím, že začaly zavádět vlastní tankovací karty. Provozovatelé kamionů dnes používají hlavně karty euroShell a EuroWAG. V posledních třech letech rychle na karetním trhu posiluje pozice také společnost Axigon, kterou vlastní spolumajitel TV Prima Vladimír Komár.

Přečtěte si také:

E5 a B7. Na českých pumpách se objeví nové značení paliva

Česko je bezkontaktní velmocí. Přes 90 procent transakcí proběhne bez dotyku



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 4.75

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Auto Pilot od Tesly opravdu není autonomní řízení (test + video)
Přichází „vesmírná sépie“ alias Ubuntu 18.10. Co je nového?
Hry pro příležitostné hráče