Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

OVB - Rok 2008 vs. 2018: Další krize může být pro Evropu ještě hlubší

Možná už to mnozí zapomněli, ale finanční krize naplno vypukla před více než deseti lety.…

Ministryně Nováková: Účastí na CIIE naše práce s českými firmami nekončí, ale teprve začíná

Česká republika se zúčastnila akce China International Import Expo (CIIE) v elitní…

Doručovací služby nezvládají nápor před Vánoci. Poradíme, jak balík doručit s jistotou včas

Každý rok se situace opakuje. Přepravci jsou zaplaveni balíčky a nestíhají. Čas doručení…

Nadějné vyhlídky. Thajsko i Pákistán uvažují o letadlech z Vodochod

Ondřej Stratilík 23. listopadu 2017, 11:40  -  Ondřej Stratilík
23. listopadu 2017, 11:40

Firmě Aero Vodochody se pomalu začínají rýsovat nové zakázky. Daleko se už dostalo vyjednávání o prodeji nových strojů L-39CW a L-159 do Thajska a Pákistánu.

Že se licitace s Islámábádem a Bangkokem vyvíjí velmi nadějně, si Euro ověřilo minulý týden během rozhovorů na leteckém veletrhu Dubai Airshow. Takové informace pak potvrdilo i několik zdrojů z pražského ministerstva obrany. „Zatímco Thajsko má s používáním tréninkových L-39 dlouhé zkušenosti, Pákistán zase potřebuje podzvukové bitevníky a řešení typu L-159 se zdá ideální,“ sdělil Euru vysoce postavený úředník ministerstva.

Thajské letectvo provozuje letku 40 strojů L-39ZA/ART Albatros. I když před několika lety ohlásilo, že výcvikovou skvadronu do budoucna výrazně omladí – už podepsalo nákup 12 jihokorejských letounů T-50TH za celkových 258 milionů dolarů – albatrosů se nechce úplně vzdát.


Aero Vodochody utrácí. Do Rakouska pošle téměř miliardu


„Roli tam hraje i to, že Thajsko stejně jako my používá supersoniky Jas-39 Gripen a thajští piloti jezdí do Česka trénovat,“ popisuje ministerský úředník. Jinými slovy – podzvukové L-39 a L-159 jsou při výcviku považovány za ideální stupeň mezi vrtulovými letouny a jednomotorovým švédským gripenem.

Aero Vodochody tak Bangkoku s největší pravděpodobností nabídne model L-39CW. „Jde o remotorizace a vybavení novou avionikou stávajícího letounu L-39C, která může zákazníkovi posloužit i jako mezikrok před pořízením letounů nové generace,“ přibližuje Tobiáš Tvrdík, mluvčí Aera. Letounem nové generace Tvrdík myslí stroj L-39NG. V halách Aera se na nich pracuje od letošního léta, první letoun by měl být kompletně vyroben v roce 2019.

Přečtěte si také:

Aero už dodalo americkému Drakenu 12 letounů L-159



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 4.20

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky října zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Lifestylový Fiat Talento Shuttle by Irmscher
Galerie: Co byste si mohli koupit, kdyby vám po Vánocích zbylo opravdu hodně peněz
Scania – komunální nástavby
Technologie
Microsoft Surface Go: jak z tabletu, klávesnice, pera a myši udělat počítač (recenze)
Ani Nokia 8.1 ještě pořád není high-end, ale načančaná střední třída
A zase jinak. Counter-Strike: Global Offensive je teď opravdu „zdarma“
Investování a obchodování s akciemi
Sportem proti stárnutí. Proč je pro naše zdraví důležitý aktivní pohyb?
Hry pro příležitostné hráče