Rohlík.cz expanduje do Německa. Pod značkou Knuspr rozváží jídlo v Mnichově, další města budou následovat - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Rohlík.cz expanduje do Německa. Pod značkou Knuspr rozváží jídlo v Mnichově, další města budou následovat

,
Rohlík.cz expanduje do Německa. Pod značkou Knuspr rozváží jídlo v Mnichově, další města budou následovat
Zdroj: Rohlik.cz
  • Firma Rohlik Group podnikatele Tomáše Čupra se po Rakousku a Maďarsku rozšíří i do Německa

  • V srpnu spouští provoz v Mnichově, příští rok bude rozvážet potraviny i ve Frankfurtu. Dortmundu, Hamburku a Kolíně

  • S expanzí firmě pomohly hlavně nedávné investice v celkové hodnotě 7,3 miliardy

Startupový jednorožec Rohlík.cz se chystá do Německa. Bude tam rozvážet pod značkou Knuspr.de. Německo je v pořadí čtvrtou zemí, kde český startup nabízí online nákup potravin. Vedle naší republiky operuje v Rakousku jako Gurtkelr.at a v Maďarsku pod názvem Kifli.hu. Nyní postupně začíná přijímat objednávky v Mnichově. V zimě se slibuje spustit své služby ve Frankfurtu nad Mohanem a v příštím roce pak expandovat do Dortmundu, Hamburku a Kolína nad Rýnem. Rozšíření by mělo Rohlik Group přinést dalších 15 milionů zákazníků.

Podle sdělení společnosti budou kurýři v Německu rozvážet potraviny od pondělí do soboty od 7:00 do 22:00 hodin a základ sortimentu budou tvořit lokální produkty od místních zemědělců, například ovoce, zelenina, maso, ryby a mléčné výrobky. Knuspr.de bude odebírat dvě třetiny ze svých přibližně 9000 produktů v nabídce přímo od výrobců či farmářů, bez zprostředkovatele. Slibuje doručení do tří hodin od objednávky a v rychlém režimu mohou kurýři přinést nákup dokonce i do hodiny.

30 milionů zákazníků

„Úspěch, který s naším obchodním modelem sklízíme v České republice, Maďarsku i Rakousku ukazuje, jak rychle si spotřebitelé zvykají na nákup potravin online. A to je teprve začátek. Očekáváme, že podíl online nákupů potravin v Německu dosáhne v příštích pěti letech 30 % a my s Knuspr.de u toho chceme být,“ říká generální ředitel Knuspr.deErich Čomor. „Našim cílem je do tří let dodávat potraviny přibližně 30 milionům zákazníků a ve střednědobém horizontu se stát jedničkou v oblasti online dodávek potravin v Německu.“

Skupina Rohlik Group získala od investorů už 100 milionů eur. Stal se z ní jednorožec, má hodnotu přes 25 miliard

Tomáši Čuprovi, zakladateli Rohlik Group, s expanzí firmy pomohly nedávné investice. Na jaře firma vyhlásila první kolo financování, v němž získala 190 milionů eur (4,8 miliardy korun). O tři měsíce později skupina obdržela další investici, tentokrát v hodnotě 100 milionů eur (2,5 miliardy korun). Rohlík tak získal status jednorožce neboli startupu s hodnotou převyšující miliardu dolarů.

„Tyto investice jsou důkazem důvěry našich investorů v rychlý růst Rohlik Group,“ komentuje Čupr. „Dodatečný kapitál nám pomáhá expandovat rychleji, než jsme původně plánovali. Urychluje rozvoj a export na nové trhy, technologický rozvoj našich distribučních center a zavádění inovací v celé společnosti,“ říká. V budoucnu plánuje svou službu spustit v Rumunsku, Itálii, Francii nebo Španělsku.

Společnost Rohlik Group vznikla v roce 2014 v České republice. Zaměřuje se na rozvoz potravin a logistiku. Na svých stránkách slibuje, že po městě dokáže doručit nákup do dvou hodin od objednání v rámci patnáctiminutových časových oken. Po republice má Rohlík rozmístěno na 17 000 skladů a kromě Česka působí v dalších třech evropských zemích. V Německu se služba již spouští během srpna.