Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Dres FC Barcelona od společnosti Nike
Dres FC Barcelona od společnosti Nike
Autor: Profimedia.cz

Nike dostala pokutu 12,5 milionu eur. Bránila prodeji dresů velkoklubů

25. března, 12:24 - čtk
 Dres FC Barcelona od společnosti Nike
Dres FC Barcelona od společnosti Nike
Autor: Profimedia.cz
25. března, 12:24

Evropská komise dnes rozhodla o pokutě ve výši 12,5 milionu eur (přes 320 milionů korun) pro společnost Nike za omezování přeshraničního prodeje licencovaného zboží. Firma podle EK mezi roky 2004 a 2017 nepovoleným způsobem omezovala prodej nejrůznějších výrobků, třeba šál nebo dresů například s logy známých fotbalových klubů jako je FC Barcelona, Manchester United nebo Juventus či národních fotbalových federací.

„Nike bránilo výrobcům, kteří využívali její licence, prodávat značkové výrobky v jiné zemi, což vedlo k užšímu výběru a vyšším cenám pro spotřebitele,“ uvedla dnes Margrethe Vestagerová, komisařka odpovědná za hospodářskou soutěž. Zákazníci i prodejci podle ní musejí těžit z hlavní výhody jednotného trhu - tedy z možnosti nakupovat a prodávat napříč Evropou a vybírat si tu nejlepší z široké nabídky.

Nike podle komise omezovalo prodej výrobků v jiných zemích Evropského hospodářského prostoru několika přímými i nepřímými způsoby.

Buď takový postup přímo zakazovala či za něj účtovala vyšší poplatky nebo výrobcům, kteří by chtěli prodávat v jiných zemích odmítala poskytnout třeba hologramy dokládající, že se jedná o „oficiální výrobek“. V některých případech smluvně zavazovala firmy, které její licence využívaly, a znemožňovala jim dodávat výrobky prodejcům, u nichž bylo možné předpokládat prodej také v dalších zemích.