ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Nákupy turbín budou pokračovat. ČEZ chce z větru 1,2 gigawattu

11. října 2018, 11:19 - Petr Třešňák
 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
11. října 2018, 11:19

Polostátní energetický kolos ČEZ bude pokračovat v nákupech zelených projektů, a to především v Německu. Těžištěm budou větrné parky, tvrdí šéf strategického rozvoje zodpovědný za aktivity ČEZ v Německu Jörg Kubitza.

Zatímco v tuzemsku zůstává ČEZ spíše jen u údržby stávajících uhelných a jaderných kapacit, v zahraničí se soustředí na obnovitelné zdroje. V posledních letech cílí zejména na větrnou energii v Německu a Francii a tento trend má pokračovat.

Manažer zodpovědný za aktivity ČEZ v Německu Jörg Kubitza má z české centrály jasné zadání. „Chceme mít v portfoliu celkem 1,2 gigawattu v onshore větrných parcích, to je náš byznys plán,“ řekl Kubitza německému magazínu Bizz Energy.

V plánu jsou nákupy stovek megawattů ročně. Společnost přitom budou zajímat výhradně parky, které dosud neexistují. „Nebudeme kupovat hotové parky, tam už je příliš intenzivní konkurence,“ uvedl Kubitza. Web bizz-energy dodává, že hamburské zastoupení ČEZ pro tento účel spolupracuje s malými firmami, které plánují rozvoj větrných elektráren.


Přečtěte si:

Expanze do Francie: ČEZ zahájí stavbu první větrné farmy nedaleko Paříže

Stavba větrných turbín: milionový byznys pro techniky bez závratí


Ačkoli německá vláda chce nadšení ve větrné branži ochladit, Kubitza větru věří, protože cíle Berlína jsou v tomto oboru stále vysoké. Za velmi příznivou považuje možnost získat v aukci garantovanou výkupní cenu na 20 let. Německá energetika je podle něj pro koncern, který se pohybuje ve volatilním tržním prostředí, sázkou na jistotu.

Hlavním dosavadním větrným aktivem v držení ČEZ je 600megawattový park Fantanele – Cogealac v Rumunsku. Nákupy větrníků v Německu ČEZ zahájil v prosinci 2016, aktuálně je souhrnná instalovaná kapacita deseti parků 133,5 megawattu. Několik menších větrných elektráren ČEZ provozuje i v Česku, jejich celkový výkon se počítá v desítkách MW.

V Německu ČEZ utrácí nejen za turbíny. Začíná se prosazovat i na trhu obchodu a distribuce. Potvrzuje to nedávná akvizice berlínské firmy Kofler Energies, již dříve ČEZ koupil za pět miliard korun společnost Elevion se sídlem ve městě Jena.

Fond ČEZ Inven Capital pak drží podíly v několika německých energetických startupech, jako jsou Sunfire, Sonnen či Cloud & Heat.

Dále čtěte:

ČEZ chce v Rumunsku vyzkoušet ukládání energie ve formě vodíku


Čtěte také

 Umělá inteligence, ilustrační foto

Lidé se učí pracovat s umělou inteligencí, věří jí více než svým šéfům

Příchod robotů mění stovky let zaběhlé zvyklosti na pracovištích. Podle průzkumu…

před 6 hodinami

Boris Johnson a Jean-Claude Juncker

Lídři zemí Evropské unie podpořili novou brexitovou dohodu, britský parlament bude hlasovat v sobotu

Lídři zemí Evropské unie dnes podpořili uzavřenou dohodu o britském odchodu ze…

17. října 2019

Prezident Miloš Zeman a jeho čínský protějšek Si Ťin-pching, archivní foto

Zeman ujistil Si Ťin-pchinga o respektování politiky jedné Číny. A požádal o další spolupráci

Prezident Miloš Zeman ve středu v dopise požádal čínského prezidenta , aby pokračovaly…

17. října 2019

 Výroba součástek v továrně CITIC Dicastal

Číňané chtějí postavit se Žďasem závod za osm miliard. Vytvoří 500 pracovních míst

CITIC Dicastal, výrobce hliníkových automobilových součástek, plánuje s firmou Žďas…

17. října 2019

Britský premiér Boris Johnson

Británie a Evropská unie se shodly na podmínkách brexitu. Opozice ale dohodu odmítla

Británie a Evropská unie se dohodly na podmínkách brexitu. Informovali o tom dnes…

17. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
O kolik je zboží z DM drogerie v Česku dražší než v Německu?
Co když srazíte autem nějaké zvíře?
Počítač, internet a děti: Ano, či ne?
Pět příznivých důchodových zpráv pro rok 2020
Auta
Pátý člen řady motorů Scania 13 l
Nová Octavia na oficiálních skicách. Další únavný maraton postupného odhalování začíná
I u nás bude možné získat dotace na elektromobil. Citigoe iV pak bude stát zhruba 230 tisíc
Test Yamaha Tracer 700 GT: Cestování nalehko
Videodojmy: Mercedes S 560e je tak trochu podfuk, jako všechny plug-iny. Ale jezdí parádně
Hry pro příležitostné hráče