ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Miliony cestujících navíc bez nových kolejí. Digitalizace drah má Němce stát bilion korun

12. července 2018, 15:09 - tre
 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
12. července 2018, 15:09

Obří investici 35 miliard eur (910 miliard korun) má spolknout zavádění nového systému řízení provozu na německých kolejích. Ten má zefektivnit provoz železnice a zvýšit přepravní kapacitu o 20 procent.

Pilotní projekt se chystá v Hamburku a na starosti ho má šéf infrastruktury Deutsche Bahn Ronald Pofalla. O smysluplnosti masivní investice chce přesvědčit nejen spolkovou vládu, ale také evropské politiky, před něž předstoupí dnes v Bruselu.

Několik linek S-bahnu v Hamburku má ukázat funkčnost bezpečnostního drážního systému ETCS, kterým by vzápětí měly být vybaveny páteřní trať od severu k jihu a dopravní uzel u Stuttgartu. Celý program zvaný Digitální koleje má financovat stát s pomocí EU.

Podle profesora Technické univerzity Berlín Markuse Hechta bude železnice vybavená tímto systémem nejen výkonnější, ale i spolehlivější. Právě spolehlivost je tím, co se z německých kolejí v posledních letech vytrácí, když průměrné zpoždění na dálkových tratích aktuálně dosahuje rekordních hodnot, píše web deníku Handelsblatt.


Vodík se vrací do dopravy. Comeback alternativního paliva ale naráží na problémy


Francouzský výrobce Alstom, který na německé koleje dodal 176 rychlovlaků ICE, již své soupravy vybavil odpovídající technikou. Také pro výrobce rychlovlaků je ETCS základem digitalizačního programu.

Systém ETCS má oproti stávajícím řídicím soustavám několik předností. Obejde se například bez signalizace na tratích. Zároveň je schopen integrovat 20 různých bezpečnostních systémů fungujících v Evropě, což zrychlí příhraniční dopravu. Největší výhodou je ale možnost vypouštět vlaky v kratších intervalech.

Náklady na Digitální koleje pro spolkové ministerstvo dopravy vyčíslila společnost PwC. Zpráva ještě není hotova, ale vládní kruhy již skloňují částku 35 miliard eur. „Byly by to dobře vynaložené peníze,“ řekl Handelsblattu Pofalla. Výstavba konvenčních kolejí s adekvátním rozšířením přepravní kapacity by totiž podle Pofally byla dražší – vyšla by na 50 miliard.

Nasazení systému na první tři zmíněné drážní úseky má stát tři miliardy eur a v běhu má být od roku 2025. Důležité je plné zatížení zvolených tratí, aby ETCS mohl ukázat svou výkonnost.

Podle expertů je digitální zabezpečení provozu správným krokem. Přesto se objevuje i drobná kritika. Ačkoli to vypadá jako rázný krok vpřed, podle Hechta je ETCS systém ozkoušený a připravený k využití již 25 let.

Dále čtěte:

Výstavba vybraných dálnic či železnic zrychlí. Usnadní se i vyvlastňování pozemků

Nové dálkové vozy pro České dráhy. Národní dopravce jich objednal 50 za tři miliardy

Podepsáno: začínají první práce na vysokorychlostní dráze

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo



Čtěte také

Události  Jaroslav Barták u soudu

Lékař Barták dostal za plánování vražd a vydírání tři roky vězení

Za plánování tří vražd a vydírání dnes soud v Liberci potrestal lékaře Jaroslava Bartáka…

před 3 hodinami

 Čeští vojáci - ilustrační fotografie

Česko zaspalo, musí začít masivně zbrojit, tvrdí Babiš

Česká republika musí kvůli situaci ve světě masivně zbrojit a nabírat nové vojáky, řekl…

před 3 hodinami

ilustrační foto

Rozdupaní lososi. Tajné video odhalilo kruté zacházení s rybami v kanadském velkochovu

Pracovníci kanadské firmy Cooke Seafood v amerických sádkách zbytečně krutě zabíjeli…

před 3 hodinami

 Andrej Babiš

Glosa: Proč nejste v Sýrii? vynadal Babiš vojákům. Neposlal jste nás tam

Premiér Andrej Babiš vyčinil generalitě, proč Česká republika nevyslala své vojáky, aby…

před 3 hodinami

 Premiér Andrej Babiš

Babišův fond poprvé v zisku. Hartenberg Holding vydělal 489 milionů

Private equity fond ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše se vůbec poprvé od svého…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o ochranné lhůtě?
Elektrická energie zdražuje: O kolik si domácnosti připlatí a vyplatí se změna dodavatele?
Srovnání spořicích účtů, kam vložit peníze?
Jak pomůže dětem v exekuci novela insolvenčního zákona?
Jak s námi operátoři jednají? Vata to tedy není
Auta
Země elektromobilů. V Norsku mizí čerpací stanice
Kvalitní moderní ojetý vůz šetří vaši kapsu a je bezpečnější
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Hry pro příležitostné hráče