Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Miliony cestujících navíc bez nových kolejí. Digitalizace drah má Němce stát bilion korun

12. července 2018, 15:09 - tre
12. července 2018, 15:09

Obří investici 35 miliard eur (910 miliard korun) má spolknout zavádění nového systému řízení provozu na německých kolejích. Ten má zefektivnit provoz železnice a zvýšit přepravní kapacitu o 20 procent.

Pilotní projekt se chystá v Hamburku a na starosti ho má šéf infrastruktury Deutsche Bahn Ronald Pofalla. O smysluplnosti masivní investice chce přesvědčit nejen spolkovou vládu, ale také evropské politiky, před něž předstoupí dnes v Bruselu.

Několik linek S-bahnu v Hamburku má ukázat funkčnost bezpečnostního drážního systému ETCS, kterým by vzápětí měly být vybaveny páteřní trať od severu k jihu a dopravní uzel u Stuttgartu. Celý program zvaný Digitální koleje má financovat stát s pomocí EU.

Podle profesora Technické univerzity Berlín Markuse Hechta bude železnice vybavená tímto systémem nejen výkonnější, ale i spolehlivější. Právě spolehlivost je tím, co se z německých kolejí v posledních letech vytrácí, když průměrné zpoždění na dálkových tratích aktuálně dosahuje rekordních hodnot, píše web deníku Handelsblatt.


Vodík se vrací do dopravy. Comeback alternativního paliva ale naráží na problémy


Francouzský výrobce Alstom, který na německé koleje dodal 176 rychlovlaků ICE, již své soupravy vybavil odpovídající technikou. Také pro výrobce rychlovlaků je ETCS základem digitalizačního programu.

Systém ETCS má oproti stávajícím řídicím soustavám několik předností. Obejde se například bez signalizace na tratích. Zároveň je schopen integrovat 20 různých bezpečnostních systémů fungujících v Evropě, což zrychlí příhraniční dopravu. Největší výhodou je ale možnost vypouštět vlaky v kratších intervalech.

Náklady na Digitální koleje pro spolkové ministerstvo dopravy vyčíslila společnost PwC. Zpráva ještě není hotova, ale vládní kruhy již skloňují částku 35 miliard eur. „Byly by to dobře vynaložené peníze,“ řekl Handelsblattu Pofalla. Výstavba konvenčních kolejí s adekvátním rozšířením přepravní kapacity by totiž podle Pofally byla dražší – vyšla by na 50 miliard.

Nasazení systému na první tři zmíněné drážní úseky má stát tři miliardy eur a v běhu má být od roku 2025. Důležité je plné zatížení zvolených tratí, aby ETCS mohl ukázat svou výkonnost.

Podle expertů je digitální zabezpečení provozu správným krokem. Přesto se objevuje i drobná kritika. Ačkoli to vypadá jako rázný krok vpřed, podle Hechta je ETCS systém ozkoušený a připravený k využití již 25 let.

Dále čtěte:

Výstavba vybraných dálnic či železnic zrychlí. Usnadní se i vyvlastňování pozemků

Nové dálkové vozy pro České dráhy. Národní dopravce jich objednal 50 za tři miliardy

Podepsáno: začínají první práce na vysokorychlostní dráze

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se počítají srážky ze mzdy při exekuci v roce 2019?
Jak se rok sešel s otcovskou poporodní péčí
Může být vaše hrubá mzda nižší než minimální mzda?
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v 6 krocích
Kdy budou Velikonoce?
Auta
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v …
Nový Ford Focus ST dostal motor z Mustangu a diferenciál ze Škody Octavia RS 245
VW T2 sestavený ze 400 000 kostek LEGO
Jak využít staré baterie z elektromobilů? Nissan je instaloval do nafukovacího stanu
Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?
Technologie
Upgradování srozumitelnější, ale přísnější. Končí Cílený pololetní kanál [Windows 10]
Co přinesou iPhony, iPady, Macy a Apple Watch v roce 2019?
Soutěžte s Kaspersky Lab a vyhrajte spolehlivý antivir pro svůj počítač nebo mobil
Ministryně Nováková ví, proč máme drahá mobilní data. Můžou za to i spotřebitelé
Kvíz: Rozumíte řeči teenagerů na internetu?
Hry pro příležitostné hráče