Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Metrostav dokončuje zvedací most v Gdaňsku sám. Jeho polští partneři odpadli

16. července 2018, 11:04  -  Jiří Zatloukal
16. července 2018, 11:04

Stavební firma Metrostav dokončuje pro město Gdaňsk zvedací most na ostrov Sobieszewo za 354 milionů korun. Jeho partneři z konsorcia se dostali do problémů.

Zakázku na výstavbu mostu na polský ostrov Sobieszewo vyhrál Metrostav už loni. Jeho dva partneři v konsorciu se však dostali do problémů. „Firma Vistal je nyní v úpadku a Vistal Infrastructure sice v projektu zůstává, ale není v dobré kondici, takže stavbu v podstatě táhneme sami,“ řekl webu Euro.cz mluvčí Metrostavu Martin Patřičný.

Hodnota zakázky od města Gdaňsk je 59 milionů zlotých (354 milionů korun). Nový most překlene řeku Martwa Wisła a zajistí spojení mezi Sobieszewským ostrovem a pevninou. Vodní cesta se zároveň otevře mezinárodní přepravě. Od roku 1973 totiž na ostrov vedl jen pontonový most. Nový most bude dlouhý 173 metrů a zvedne se za 150 vteřin. Sloužit by měl začít na konci září.

Realizace zahrnuje i výstavbu řídicího centra mostu na pravém břehu, stavbu návazných silnic o délce 900 metrů, rekonstrukci křižovatek či budování chodníků a cyklostezek.


Šéf Metrostavu Bělohlav: V Česku není do čeho píchnout


Metrostav se soustředí na zahraniční zakázky, které generují už čtyřicet procent jeho obratu. Zisky ze zahraničí sanují nevýnosné české a slovenské projekty, přestože i domácí trh roste. V zahraničí získal Metrostav podle Patřičného v poslední době několik zakázek, jejichž hodnota se pohybuje „v řádech vyšších stamilionů“.

Jedná se o depo metra a podzemní lanovku v Istanbulu, rekonstrukci dvou mostů na dálnici A1 v Německu, tunel Dyrafjordur na Islandu a silniční úsek zahrnující dva tunely a most přes fjord Astfjorden v Norsku.

Stavební a developerské skupině Metrostav, kterou tvoří 55 firem, loni klesl čistý zisk o 46 procent na 177,6 milionu korun. Tržby skupiny se zvýšily o 12,5 procenta na 31,2 miliardy korun.

Čtěte také:

Svéráz finského metra. Metrostav se podílí na rozšíření podzemky v Helsinkách



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
PCI Express 5.0 je skoro hotový, první hardware už letos. V PC si počkáme do roku 2020
Argument proti politické korektnosti (video s CZ titulky)
Hry pro příležitostné hráče