Leoš Novotný investuje do carsharingu a tvrdí: Sdílení aut čeká boom - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Leoš Novotný investuje do carsharingu a tvrdí: Sdílení aut čeká boom

,
Leoš Novotný investuje do carsharingu a tvrdí: Sdílení aut čeká boom
Zdroj: Hynek Glos/Euro

Exšéf potravinářské firmy Hamé čile investuje kromě pozemků, lesů a nemovitostí i do moderních technologií. Jeho čerstvým projektem je spolupráce se Škodou Auto Digilab v oblasti carsharingu, do kterého investoval přes Leo Express.

V Česku konečně začala působit plnohodnotná obdoba americké aplikace Turo na sdílení automobilů. Funguje na podobném principu jako AirBnB, jen místo bytů si přes ni lidé navzájem pronajímají automobily. Do nové firmy HoppyGo zainvestoval i Leoš Novotný starší, který peníze vydělal prodejem potravinářské firmy Hamé v roce 2008.

„Sdílení aut má určitě svá úskalí vzniku, ale vývoj mě neustále přesvědčuje, že zažije boom. Mladí lidé přišli na to, že sdílení automobilu je lepší investice než jeho vlastnění,“ řekl Novotný webu Euro.cz.

V červnu se sloučili dva největší poskytovatelé tzv. carsharingových služeb v Česku, firmy SmileCar Leoše Novotného staršího a HoppyGo automobilky Škoda Auto, a vytvořily jednotnou platformu ke sdílení vozů s názvem HoppyGo. Majoritním vlastníkem je Škoda Auto Digilab, Novotný starší drží přes Leo Express menšinový podíl.

Spojení předcházel čtyřletý vývoj firmy SmileCar, do kterého Novotný investoval jednotky milionů. Firma používá IT infrastrukturu Leo Expressu, jinak by investice byly řádově vyšší. Leo Express je hlavním tvůrcem Smilecar. „Teď jsou před námi další investice, které jen v Česku budou v řádu desítek milionů korun,“ říká Novotný. HoppyGo se totiž hodlá rozšiřovat i do dalších evropských zemí.

Po spojení má HoppyGo celkem tisíc vozů, a je tak největší v Česku. Pro uživatele je aplikace bez vstupních poplatků, přičemž nabízí samostatné povinné ručení včetně havarijního pojištění s denní tarifikací, okamžité zaslání platby za zapůjčení vozu na účet majitele nebo asistenční služby včetně možnosti odtahu s dostupností 24/7.

Do aplikace budou postupně přibývat nové služby, například odemykání vozů pomocí mobilní aplikace, k čemuž může posloužit koncernová platforma Volkswagen.

Ambice však má HoppyGo mnohem větší. Chce docílit toho, aby aplikace HoppyGo byla integrovaná do infotainmentu vozů Škoda.

Rozhovor s Leošem Novotným starším čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází 30. července.

Dále čtěte:

Tři veteráni: exmanažeři Opelu a BMW vyvíjejí revoluční elektromobil

Šéf Českého Aeroholdingu Řehoř: Kolejové spojení potřebujeme, jakékoli

 Šéf Aeroholdingu Václav Řehoř


Ohodnoťte tento článek
Diskuze